Viladecans acull dues estudiants del Programa UB de suport a persones refugiades

Es pretén que l’allotjament al municipi afavoreixi el seu procés d’autonomia personal i d’integració social.

El municipi de Viladecans ha acollit dues estudiants de la Universitat de Barcelona provinents de Síria i Palestina que formen part del Programa UB de suport a persones refugiades i provinents de zones en conflicte, coordinat per la Fundació Solidaritat UB, amb què l’Ajuntament de Viladecans va signar un acord de col·laboració el passat desembre.

L’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, els ha donat la benvinguda en un acte celebrat el 28 de març de 2019 al consistori, a què han assistit la regidora de Solidaritat i Cooperació Internacional, María Ávila; el regidor d’Igualtat, Ricard Calle; el director de Solidaritat UB, Xavier López; i la coordinadora del programa, Cati Jerez.

Ambdues estudiants residiran a Viladecans mentre cursen els seus estudis de màster a la Universitat de Barcelona. Després d’un temps vivint en una residència universitària, l’objectiu és que l’allotjament al municipi afavoreixi el seu procés d’autonomia personal i d’integració social.

Programa UB de suport a persones refugiades

El setembre del 2015 la Universitat de Barcelona va engegar el Programa UB de suport a persones refugiades i provinents de zones en conflicte, per promoure l’accés d’aquest col·lectiu a l’educació superior. El programa inclou accions de suport a estudiants refugiats i refugiades mitjançant beques de matrícula universitària, cursos de llengua catalana i castellana, acompanyament acadèmic i social, allotjament i manutenció, assessorament jurídic i assistència psicològica.

Per al desenvolupament d’aquestes activitats, el programa ha teixit una xarxa interna a la UB, una xarxa interuniversitària, i una xarxa externa a la Universitat, que inclou convenis de col·laboració amb administracions públiques, centres educatius, empreses i entitats que treballen en l’àmbit del refugi. A banda de l’Ajuntament de Viladecans, altres agents externs que  també col·laboren en la iniciativa són l’Ajuntament de Barcelona, l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat, la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, l’empresa Nestlé, la Fundació ACSAR, ACCEM, CCAR i la Fundació Gaspar Espuña-CETT.