Torna el curs de manteniment d’horts urbans per a persones en situació de sense llar

La formació, reconeguda com a diploma d’extensió universitària, pretén ser una eina d’implicació, apoderament i capacitació per a aquestes persones.

S’ha superat l’equador de la sisena edició del curs prelaboral Tècnic en manteniment d’horts urbans, centres de compostatge i jardineria (ASSÍS verd), impulsat pel Centre d’Acollida ASSÍS i la Fundació Solidaritat UB.  Prioritàriament, la formació s’adreça a persones en situació de sense llar ateses al Centre d’Acollida ASSÍS i altres entitats socials.

El curs, reconegut com a diploma d’extensió universitària per la Universitat de Barcelona (30 crèdits ECTS), es compon d’una part teòrica (200 h.) i una part pràctica (50 h.). Els dimarts i divendres, d’octubre de 2018 a juny de 2019, els 12 alumnes que hi participen estan acompanyats per 9 persones voluntàries, un enginyer agrònom i un educador social.

El principal objectiu del curs és ampliar la capacitació de l’alumnat per incrementar, així, les seves possibilitats d’accés al mercat laboral. Per fer-ho, el programa formatiu inclou el coneixement i la pràctica de l’hort i el jardí, però, també, competències personals i laborals que motivin i acompanyin el procés d’inserció en el món del treball. Les pràctiques es fan en escoles, centres de compostatge comunitaris, entitats socials o empreses.

Després de 6 anys de rodatge i més de 69 alumnes, el Centre d’Acollida ASSÍS afirma que la formació ASSÍS Verd ha esdevingut una eina efectiva per facilitar la inserció sociolaboral, amb casos d’èxit com els que explica en aquest article. En termes quantitatius, el 42% dels i les estudiants de les tres primeres edicions que van finalitzar el curs amb èxit va trobar una feina, i un 57% d’aquestes persones ha treballat en el sector professional de l’horticultura i la jardineria.

La present edició del curs compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i el programa La Filadora.