Un curs analitza l’estat d’aplicació de la Declaració Universal de Drets Humans, en el seu 70 aniversari

Es tracta d’una formació oberta a tots els públics, que tindrà lloc en sis sessions, del 14 de novembre al 10 de desembre de 2018, a L’Hospitalet de Llobregat. La sessió de cloenda, d’accés gratuït, serà a càrrec de Federico Mayor Zaragoza.

INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS: 934024325 / mon-3@pangea.org

Setanta anys després de l’aprovació de la Declaració Universal de Drets Humans, el curs «Drets Humans: avenç o retrocés?» proposa analitzar l’estat d’aplicació d’aquest text per veure si se n’han respectat els continguts o bé tot ha estat un miratge de bones intencions.

“Evolució dels Drets Humans des del 1948” és el títol de la primera sessió del curs, en què el professor de la UB i president de l’IDHC, David Bondia, farà una profunda reflexió sobre l’estat de compliment i desenvolupament en què es troba la Declaració.

La segona sessió, impartida pel professor de la UB i coordinador general de dret al Dret, Antonio Madrid, repassarà les situacions d’indefensió que es produeixen malgrat que l’article 7 de la Declaració comenci dient “tots som iguals davant la llei”.

En la tercera sessió, Aida Pérez, advocada i activista d’Amnistia Internacional, farà un repàs del grau d’implementació efectiva de la Declaració sobre el terreny.

Drets humans i gènere serà el binomi de la quarta sessió, a càrrec de la periodista i investigadora en mitjans de comunicació digitals Ana Bernal-Triviño; mentre que, en la cinquena sessió, la politòloga Helena Castellà, analitzarà què significa el fenomen de l’extrema dreta des de la perspectiva del respecte als drets humans.

Per acabar, la sessió de cloenda del curs, d’accés gratuït, serà a càrrec de Federico Mayor Zaragoza, i tindrà lloc el 10 de desembre, a les 18 hores, al Centre Tecla Sala.

La resta de la formació es durà a terme en cinc sessions, del 14 al 29 de novembre de 2018, de 17:30 a 20:30 hores, a l’Aula de Drets Humans de L’Hospitalet (c/ Josep Mª de Sagarra núm. 29 – 08901 L’Hospitalet). El curs està organitzat per l’Espai de Progrés Tres Quarts per Cinc Quarts (Club UNESCO de L’Hospitalet) i la Fundació Solidaritat UB. Compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de L’Hospitalet, L’Hospitalet pels Drets Humans, la Universitat de Barcelona i la Fundació Món-3. El preu del curs són 30€ (15€ per a persones aturades i sòcies de les entitats organitzadores).

Informació i inscripcions:

Fundació Món-3 (Facultat d’Economia i Empresa)
mon-3@pangea.org