Seminari «Transmissions de la memòria: Art, memòria i espai públic»

L’activitat tindrà lloc el 14 de novembre, de 17:30 a 19:30 hores, a la Presó Model; i el 15 de novembre, de 15:30 a 18 hores, al Fossar de la Pedrera (Cementiri de Montjuïc).

Consulta'n el programa complet aquí.

En el marc del festival de filosofia Barcelona Pensa 2018, l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat UB i la Facultat de Belles Arts UB organitzen el seminari “Transmissions de la memòria: Art, memòria i espai públic“.

L’activitat proposa:

– reflexionar entorn a les capacitats/incapacitats de les polítiques públiques de donar resposta a les dinàmiques de la societat civil organitzada i reivindicativa en temes de memòria i

observar el paper de l’art contemporani, sobretot quan es conforma en un espai comú com és l’espai públic, i configura un dels canals i mitjans més importants per a aquesta socialització.

El seminari abordarà aquestes qüestions des d’una òptica glocal, amb referències a espais i processos específics de la ciutat de Barcelona, però amb una perspectiva comparativa a nivell internacional.

El primer dia es durà a terme una visita comentada a La Model, la taula rodona “Donar forma a l’oblit”, i un concert comentat de guitarra clàssica a càrrec de Nora Buschmann.

El segon dia, un Bus memòria traslladarà les persones assistents des de la Facultat de Filologia i Lletres UB (c/ Aribau, 2) fins al Cementiri de Montjuïc, on tindrà lloc una visita comentada al Fossar de la Pedrera, que és la principal fossa comuna dels represaliats del franquisme de la província de Barcelona, i un dels pocs espais de repressió dignificats.

El seminari és gratuït, però les places són limitades. ES REQUEREIX INSCRIPCIÓ PRÈVIA:

– 14 de novembre: Presó Model

(120 places)