La UB i el centre penitenciari Quatre Camins celebren la XXVI Trobada Socioesportiva

L’esdeveniment facilita la interacció entre interns i estudiants d’Educació UB, que aprenen a dissenyar i posar en pràctica dinàmiques de socialització a través de l’educació física.

La UB i el centre penitenciari Quatre Camins celebren, el dijous 4 d’abril de 2019 al Campus Mundet, la 26a edició de les Trobades Socioesportives, que reuneixen estudiants d’Educació i interns de Quatre Camins.

Els objectius principals d’aquestes trobades són, d’una banda, analitzar de manera crítica i constructiva la delinqüència i les mesures de privació de llibertat; i, d’altra banda, ensenyar a l’alumnat a dissenyar i posar en pràctica dinàmiques de socialització a través de l’educació física.

En concret, la trobada utilitza el joc motor com un mitjà d’interacció que faciliti les interrelacions entre estudiants i persones privades de llibertat, ja que, a diferència de l’esport, en el joc motor es deixa de banda la competició i es fomenta el component socialitzador. Per exemple, algunes de les activitats que es realitzaran són una gimcana ludicoesportiva per conèixer el Campus Mundet, un concurs musical i una sessió de ioga. Així mateix, s’organitzarà una mostra de l’artesania que es fa a Quatre Camins.

La jornada començarà a les 9:45 amb la benvinguda per part de l’alumnat. Posteriorment, es farà una recepció a càrrec del Dr. Josep Alsina, vicedegà de l’àrea de Transferència i Relació amb la Societat de la Facultat d’Educació, i Xavier López, director de la Fundació Solidaritat UB.

Segons la coordinadora i impulsora de les trobades, la professora de la Facultat d’Educació Merche Ríos, el benefici per a estudiants i interns és mutu: «per als estudiants, perquè el programa ajuda a desmuntar la idea preconcebuda que es té dels centres penitenciaris; i, per a les persones privades de llibertat, perquè les ajuda a millorar la seva qualitat de vida, i afavoreix la seva rehabilitació i reinserció mitjançant l’apoderament i la relació social amb els estudiants».

Basant-se en aquestes trobades, altres universitats han iniciat programes semblants, i el model s’ha exportat a països com Mèxic, El Salvador o Nicaragua.

A més, seguint la mateixa metodologia, aquest any també ha tingut lloc la XXII Trobada Socioesportiva amb persones amb problemàtica de salut mental.