Solidaritat UB convoca el XVI Premi de Recerca per a la Pau

Fins al 16 d’abril de 2021, s’hi poden presentar treballs de recerca de batxillerat que tractin alguna qüestió relacionada amb la cultura de pau.

La Fundació Solidaritat UB, en col·laboració amb l’IDP-ICE (Institut de Desenvolupament Professional UB), convoca la setzena edició del Premi de Recerca per a la Pau, a què es poden presentar treballs de recerca de batxillerat que hagin fet estudiants matriculats als centres educatius catalans durant el curs 2020-2021 i que tractin alguna qüestió relacionada amb la cultura de pau.

Entre les diverses temàtiques vinculades a aquest àmbit hi ha la solidaritat internacional, el desenvolupament humà, la sostenibilitat, els moviments socials, els drets humans, els conflictes o la interculturalitat.

Els objectius del guardó són promoure l’educació per a la pau en totes les modalitats del batxillerat i enfortir la cultura de pau des de la recerca.

Per optar al premi, els treballs s’han de presentar per correu electrònic (la fitxa d’inscripció, també per correu postal) a la Fundació Solidaritat UB fins al 16 d’abril de 2021.

El guardó té una dotació de 1.000 euros, que es reparteixen de forma igualitària entre l’estudiant autor/a del treball premiat i el centre educatiu on s’ha realitzat.

El premi el resol un jurat interdisciplinari format íntegrament per professorat de la Universitat de Barcelona que, per elegir el treball guardonat, té en compte els criteris següents:

– La vinculació i coherència del treball amb la cultura de pau.
– El raonament crític i el rigor metodològic en el desenvolupament de la recerca.
– La inclusió de la interdependència local i global en l’anàlisi de la problemàtica.
– L’originalitat.
– La contribució de la recerca a il·lustrar i dotar de contingut la cultura de pau.

Des del curs 2014-2015, el jurat del Premi de Recerca per a la Pau resol també el Premi Joan Gomis de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, que guardona la millor recerca per a la pau d’estudiants d’aquest municipi. Així mateix, des de la cinquena edició del premi, el Consell Comarcal del Garraf hi col·labora atorgant un guardó propi a la millor recerca per a la pau provinent d’algun centre educatiu de la comarca.

Més informació a les bases de la convocatòria.