Taller interuniversitari «Drets humans, migracions i asil»

La formació, reconeguda amb crèdits ECTS, s’adreça a estudiants de la UAB, la UPF, la UPC i la UB amb interès en les qüestions migratòries, la protecció internacional i els drets de les persones migrants i refugiades.

Consulta'n el programa complet aquí i inscriu-t'hi aquí.

S’obren les inscripcions al taller interuniversitari «Drets humans, migracions i asil», que organitzen la Fundació Autònoma Solidària, la UPF Solidària, el Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC i la Fundació Solidaritat UB, i que té el suport de l’Ajuntament de Barcelona.

El taller s’adreça a estudiants de les universitats esmentades que tinguin interès en les qüestions migratòries, la protecció internacional i els drets de les persones migrants i refugiades, amb especial èmfasi en menors i dones.

La formació està dividida en set sessions d’assistència obligatòria (o fins a un 80%, amb justificació pertinent):

Dates: del 12 de novembre al 3 de desembre

Horari: dilluns i dimecres, de 16 a 19 hores

Lloc: seu de LaFede.cat (c/ Tàpies 1, Barcelona)

Preu: 40 €

Reconeixement: 2 crèdits ECTS a estudiants UAB i 1 crèdit ECTS a estudiants UPF, UPC i UB

Les diferents sessions combinaran continguts teòrics amb dinàmiques participatives i també amb l’expertesa de professionals de diferents entitats, com ara CCAR, Irídia, Associació Noves Vies, Escola de Cultura de Pau de la UAB i UNRWA.

L’objectiu principal del curs és sensibilitzar i formar les persones participants sobre les causes dels desplaçaments forçosos i les vulneracions de drets humans que van associades als fenòmens migratoris globals. A més, es pretén ampliar les capacitats d’anàlisi i reflexió crítica de l’alumnat respecte a les polítiques migratòries, i es busca que pugui plantejar possibles solucions o alternatives a la problemàtica. Igualment, el taller oferirà eines d’acció transformadores, tant individuals com col·lectives, d’incidència social i política.

Informació i inscripcions

Programa del taller

Formulari d’inscripció

Consultes: Fundació Autònoma Solidària (fas.acollida@uab.cat; 93 581 24 85)