La Universitat de Barcelona i Solidaritat UB, contra la violència envers les dones

Amb un manifest i accions de les comissions d’igualtat, es vol recordar que la violència envers les dones és una de les violacions dels drets humans més esteses, persistents i devastadores del món actual.

L’any 1999, l’Assemblea General de les Nacions Unides establia el 25 de novembre com a Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones. La Universitat de Barcelona, a través de la Unitat d’Igualtat, se suma, un any més, a aquesta commemoració amb el manifest pel 25-N que signa la Comissió d’Igualtat de la UB, i un programa d’activitats que, enguany, es faran en format virtual a causa de la situació de crisi sanitària.

L’objectiu d’aquestes accions és recordar que la violència contra les dones i les nenes és una de les violacions dels drets humans més esteses, persistents i devastadores del món actual.

Una reivindicació que pren especial rellevància aquest any, en què el confinament a causa de la pandèmia ha fet que moltes dones hagin patit «la violència física o psicològica durant la seva reclusió amb el seu agressor durant setmanes». Així ho recull el manifest de la Comissió d’Igualtat de la UB. «L’erradicació de la violència masclista —continua— ha de ser la imparable gènesi del canvi social cap a una vida sense violència contra les dones. Que aquest desideràtum sigui realitat depèn de tothom, i la universitat n’ha de ser el motor», conclou.

La Comissió d’Igualtat de la Facultat de Biologia ha organitzat per aquest dimecres, dia 25, a les 14 h, una lectura participativa del manifest. La sessió, que es desenvoluparà a través de l’eina Teams, està oberta a tots els col·lectius de la Facultat.

Una mica abans, a les 11.30 h, tindrà lloc la taula rodona «Les violències que ens fan», organitzada per la Comissió d’Igualtat de les facultats de Filosofia, i de Geografia i Història. Laura Mercader, professora del Departament d’Història de l’Art de la UB, moderarà el debat, en què participaran com a ponents Noemí López Trujillo, periodista de Newtral, i Rosa María García Grecia, activista trans i no binària, de la Universitat de Múrcia. La taula rodona es podrà seguir en directe des de la plataforma BB Collaborate.

[ Font d’informació: Universitat de Barcelona ]

D’altra banda, en el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, les organitzacions que treballen amb persones amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) alerten que les dones amb discapacitat són especialment vulnerables a aquesta xacra social i destaquen la importància de la prevenció.

25N - Violència de gènere i dones amb TEA