Les jornades internacionals «Colo(m)ialismes» abordaran la diversitat de memòries colonials presents a la ciutat de Barcelona

El seminari web reunirà divuit experts i activistes en sis taules rodones que tractaran les memòries colonials i decolonials en el patrimoni i l’espai urbà.

PROGRAMA: bit.ly/Colomialismes - INSCRIPCIÓ PRÈVIA: bit.ly/33o2ShA

De l’1 al 3 de desembre, l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona organitza, per iniciativa de la regidoria de Memòria Democràtica de l’Ajuntament de Barcelona i El Born CCM, les jornades internacionals «Colo(m)ialismes. Patrimoni i memòria colonial a la Barcelona d’avui».

«Colo(m)ialismes» pretén ser un altaveu de la diversitat de memòries colonials d’Amèrica, Àfrica i Àsia que estan presents a la ciutat de Barcelona, i pren com a punt de partida el monument a Colom, que, per a uns, assenyala la vergonya i recorda un colonialisme poc confrontat i, per a altres, continua sent part de l’inamovible patrimoni d’una gran ciutat.

Les relacions d’Àfrica i Amèrica Llatina amb Europa se subratllaran en un diàleg entre Mbuyi Kabunda (Universidad Autónoma de Madrid, Institut International des Droits de l’Homme) i Caroline Silveira Bauer (Laboratório de Estudos sobre os Usos Políticos do Passado – LUPPA), mentre que José Luis Villacañas (Universidad Complutense de Madrid) debatrà sobre les precisions conceptuals de l’anomenat imperi espanyol.

Totes les sessions s’emetran al canal de Youtube de l’EUROM. La transmissió en directe estarà disponible tant en la versió original com en traducció simultània a l’anglès.