Cloenda de la 7a edició del curs de manteniment d’horts urbans per a persones en situació de sense llar

La formació, reconeguda com a diploma d’extensió universitària per la Universitat de Barcelona, pretén ser una eina de motivació i capacitació per a la inserció sociolaboral.

Aquest matí s’ha clausurat la setena edició del curs prelaboral Manteniment d’horts urbans, centres de compostatge i jardineria, organitzat per l‘ASSÍS Centre d’Acollida i la Fundació Solidaritat UB. Prioritàriament, la formació s’adreça a persones en situació de sense llar ateses en aquest centre i altres entitats socials.

El curs, reconegut com a diploma d’extensió universitària per la Universitat de Barcelona (30 crèdits ECTS), es compon d’entre 250 i 450 hores de formació teòrico-pràctica.

La iniciativa pretén ser una eina d’implicació, empoderament i capacitació per a la inserció sociolaboral de persones en situació de vulnerabilitat.

Amb aquest objectiu, el programa formatiu inclou el coneixement i la pràctica de tècniques de manteniment de zones ajardinades, espais de cultiu urbà i centres de compostatge comunitari; però, també, competències personals i laborals que acompanyin el procés d’inserció de l’alumnat en el món del treball.

Així mateix, el curs permet l’autoabastiment de persones amb necessitats alimentàries, ja que part dels productes dels horts cultivats es fan servir per a la preparació diària dels esmorzars al Centre ASSÍS i es reparteixen, com a lots d’aliments, a les persones allotjades en els pisos socials de l’entitat.

Després de sis anys de rodatge i quasi un centenar de participants, el Centre ASSÍS afirma que ASSÍS Verd ha esdevingut una bona eina per facilitar la inserció sociolaboral, molt consolidada i que ofereix bons resultats, com els que explica en aquest article.