El Programa de suport de la Universitat de Barcelona a persones refugiades rep el Premi Diversitat

El guardó, que lliura l’associació ACATHI, valora la inclusió de persones refugiades LGTBI+ dins el programa.

El Programa de suport de la Universitat de Barcelona a persones refugiades i provinents de zones en conflicte ha rebut, el dissabte 28 de setembre a la Festa de la Diversitat de l’Esquerra de l’Eixample, un dels Premis Diversitat, atorgats per l’associació ACATHI (Migració, Refugi i Diversitat LGTBI+), per la inclusió de persones refugiades LGTBI+ dins el programa.

L’encarregat de recollir el Premi ha estat Xavier López, director de la Fundació Solidaritat UB, que és l’entitat coordinadora del programa.

En termes generals, la quarta edició dels Premis Diversitat ha reconegut “persones, projectes i iniciatives compromesos amb les diversitats i el foment d’espais, metodologies i accions amb una mirada inclusiva“.

A més d’aquest guardó, el Programa UB de suport a persones refugiades també compta amb el Premi Magisterio 2017, compartit amb la Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat (CEAR), la Universitat Complutense i la Universitat Camilo José Cela, “pel seu treball perquè les persones refugiades i sol·licitants d’asil puguin accedir a estudis universitaris i fer realitat, així, la seva inclusió al país d’acollida”.

Per tal de contribuir a que aquestes persones puguin continuar la seva trajectòria acadèmica i vital, el Programa UB de suport a persones refugiades inclou diverses línies d’actuació:

• El suport acadèmic, educatiu i social a joves estudiants refugiats mitjançant beques de matrícula universitària, cursos de llengua catalana i castellana, programes de mentoria, allotjament, assessorament jurídic, assistència psicològica i suport a la integració laboral.
  • Un curs de transició a la Universitat, desenvolupat amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, que s’adreça a persones en situació d’especial vulnerabilitat econòmica i de drets humans (principalment, procedents de Síria), i que inclou allotjament.
  • Activitats d’informació, formació i sensibilització sobre la crisi del refugi; com el projecte Mare Nostrum, finançat pel Fons Català de Cooperació al Desenvolupament.
  • La participació en projectes europeus i de dimensió internacional com el RESCUE (Refugees Education Support in MENA countries) i l’inHERE (Higher Education Supporting Refugees in Europe), el qual ha inclòs el programa de la UB dins del seu Catàleg de Bones Pràctiques en l’acollida de persones refugiades.