Representants d’universitats de l’Orient Mitjà celebren a la UB la 7a reunió de socis del RESCUE

Membres d’universitats de Jordània, el Líban i el Kurdistan iraquià s’han trobat per avaluar les activitats desenvolupades en el marc d’aquest projecte de suport a l’educació de persones refugiades.

Una delegació de 21 presidents, vicepresidents, vicerectors, degans i altres membres d’universitats de Jordània, el Líban i el Kurdistan iraquià s’han reunit, del 26 al 27 de setembre, a la Universitat de Barcelona per a la 7a trobada de socis del projecte RESCUE (Refugees Education Support in MENA countries).

Els i les representants universitaris han compartit i avaluat les activitats desenvolupades durant els tres anys d’execució d’aquest projecte europeu de cooperació internacional, que des del 2016 busca millorar l’accés de les persones desplaçades i refugiades a les universitats de la regió MENA (Orient Mitjà i Nord d’Àfrica).

Per fer-ho, el projecte RESCUE ha impulsat la creació i gestió d’oficines de suport ad hoc per a estudiants refugiats (R-SOS units) als centres universitaris de Zarqa, Al-Zaytoonah i Yarmouk (Jordània), la Universitat Libanesa i la USEK (Líban), i la Universitat de Duhok i la Universitat Politècnica de Duhok (Iraq).

RESCUE està cofinançat pel programa Erasmus + per a l’enfortiment de capacitats en el camp de l’educació superior, i el coordina la Unió d’Universitats del Mediterrani (UNIMED), de què la Universitat de Barcelona forma part.

Es tracta d’un dels projectes europeus sobre la crisi del refugi en què la UB participa en el marc del seu Programa de suport a persones refugiades i provinents de zones en conflicte, gestionat per la Fundació Solidaritat UB. Precisament, la coordinadora d’aquest programa, Cati Jerez, juntament amb la directora adjunta de l’Institut de Desenvolupament Professional de la UB (IDP-ICE), Carme Panchón, han participat en aquesta 7a reunió de socis del RESCUE en representació de la Universitat de Barcelona.