El diàleg intercultural en clau femenina ha centrat l’última activitat de la UB pel Dia de les Dones

La presidenta de Diàlegs de Dona, Fatima Ahmed, ha ofert una xerrada en el marc del programa d’intervenció socioeducativa de la UB a Torre Baró.

Una quarantena de persones han compartit, la tarda d’aquest dilluns, 19 de març, «Un te a la menta…» amb la presidenta de l’associació intercultural Diàlegs de Dona, Fatima Ahmed, en l’últim acte de commemoració del Dia Internacional de les Dones inclòs dins de la programació d’activitats de la Universitat de Barcelona.

Diàlegs de Dona és un espai d’acollida i socialització per a dones immigrants que pretén contribuir, a través del diàleg intercultural en clau femenina, a la cohesió social de la ciutat de Barcelona.

Amb aquest objectiu, l’associació ofereix classes de llengua i coneixement de l’entorn; sortides culturals i de convivència; i tallers, xerrades i altres activitats per tal d’incentivar la participació de les dones immigrants com a ciutadanes de ple dret i per intercanviar sabers, costums, creences… entre veïnes de diferents orígens.

En aquest sentit, durant l’acte, Fatima Ahmed ha subratllat la importància que la integració social sigui un procés de doble direcció, en què la persona que arriba al barri es doni a conèixer, però les persones que ja hi viuen també s’acostin a ella.

Programa d’intervenció socioeducativa a Torre Baró

Cada any, al voltant del 8 de març, la Fundació Solidaritat UB i Biblioteques de Barcelona ofereixen una sessió del cicle «Un te a la menta…» a la Biblioteca Zona Nord del districte de Nou Barris. La sessió inclou una xerrada al voltant de la situació de les dones i, posteriorment, una trobada distesa amb te i pastes, que preparen les veïnes del barri de Torre Baró.

En aquest barri, la Universitat de Barcelona gestiona l’edifici Eucaliptus, de 22 habitatges socials, que l’Ajuntament de Barcelona li va cedir l’any 2013; i també hi desenvolupa, des del 2014, un programa d’activitats socioeducatives amb la finalitat de dinamitzar la vida cultural i associativa de la zona nord del districte de Nou Barris.