Un nou curs aborda mites, èxits i fracassos de les polítiques migratòries i els models d’integració

Es tracta d’una formació oberta a tots els públics, que tindrà lloc els dimarts i dijous del 5 al 19 d’abril de 2018 a l’Aula de Drets Humans de L’Hospitalet. Per a estudiants de la UB, permet obtenir 1 crèdit ECTS.

«És suficient l’educació per cohesionar una societat cada vegada més diversa? Quin paper té la immigració en la reproducció del sistema econòmic actual? Com desfem o evitem que es perpetuïn els clixés? De qui en són culpa?».

Són preguntes que es plantejaran al curs Immigració: mites, èxits i fracassos, que, arran dels atemptats de Barcelona i Cambrils (perpetrats per un grup de nois immigrants de segona generació), proposa estudiar el possible desarrelament de la població filla i néta d’immigrants i replantejar si l’ascensor social funciona realment per a aquests col·lectius.

Curs Immigració L'Hospitalet

“La identitat polifònica de l’adolescent migrant” és el títol de la primera sessió del curs, en què el psicòleg i escriptor Saïd El Kadaoui (autor de Cartes al meu fill (2011) i Límites y Fronteras (2008)) analitzarà el procés identitari, en què conviuen la identitat de fet, la reivindicada i la prescrita. La segona sessió, impartida pel catedràtic de Ciències Polítiques i de l’Administració Joan Anton Mellón (UB), abordarà com les relacions entre diferents grups ètnics poden manifestar-se segons paràmetres de convivència, coexistència o enfrontament, i quines causes fan atractius els idearis d’odi i/o totalitaris.

En la tercera sessió, Carme Panchón (UB), professora titular de Pedagogia de la Inadaptació Social i directora adjunta de l’ICE-IDP, parlarà de les bases d’una educació inclusiva, una educació pel canvi personal i la transformació social.

Immigració i economia serà el binomi de la quarta sessió, a càrrec del professor d’Economia Mundial Xavier Martí (UB i Fundació Blanquerna), qui tractarà el paper que les migracions internacionals tenen en les dinàmiques d’acumulació de capital global, i com les polítiques nacionals afavoreixen o limiten aquestes dinàmiques. Per acabar, en l’última sessió del curs, el responsable del servei d’acollida de l’Ajuntament de l’Hospitalet, Hugo Marzá, explicarà el servei de primera acollida municipal i els diferents recursos destinats a la integració de les persones nouvingudes.

La formació, que tindrà lloc els dimarts i dijous del 5 al 19 d’abril de 2018, de 18 a 21 hores, a l’Aula de Drets Humans de L’Hospitalet (c/ Josep Mª de Sagarra núm. 29 – 08901 L’Hospitalet), està organitzada per l’Espai de Progrés Tres Quarts per Cinc Quarts (Club UNESCO de L’Hospitalet) i la Fundació Solidaritat UB. Compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de L’Hospitalet, L’Hospitalet pels Drets Humans, la Universitat de Barcelona i la Fundació Món-3. El preu del curs són 30€ (15€ per a persones aturades i sòcies de les entitats organitzadores).

Informació i inscripcions:

Fundació Món-3 (Facultat d’Economia i Empresa)
mon-3@pangea.org