Oberta la convocatòria d’ajuts per al ‘Curs de transició als estudis universitaris’ del Programa UB Refugi

S’adrecen a estudiants extracomunitaris amenaçats i/o desplaçats en els seus països d’origen o refugiats en països de primera acollida o de trànsit.

La Universitat de Barcelona obre la convocatòria d’ajuts 2021-2022 per al Curs de transició als estudis universitaris, i la posterior realització d’estudis de màster o dels dos últims cursos de grau, en el marc del Programa UB de suport a persones refugiades i procedents de zones en conflicte, que gestiona la Fundació Solidaritat.

Des de la concepció de proporcionar un ajut integral per als estudis i l’allotjament, la iniciativa té com a objectiu promoure la incorporació als dos darrers anys d’estudis de grau o bé a estudis de màster de la UB d’estudiants universitaris refugiats o que es troben en situacions assimilables a la del refugi, en els termes que defineix l’ACNUR.

En concret, la proposta s’adreça a estudiants extracomunitaris que es troben amenaçats i/o desplaçats en els seus països d’origen o refugiats en països de primera acollida o de trànsit, i s’emmarca en el que l’ACNUR defineix com a vies complementàries i segures al reassentament de persones refugiades en tercers països.

Tant en les tres edicions anteriors com en aquesta, es tracta d’una iniciativa cofinançada per la Universitat de Barcelona, la Fundació Solidaritat UB i la Direcció de Serveis de Justícia Global i Cooperació Internacional de l’Ajuntament de Barcelona.

En aquesta ocasió, es convoquen un total de 16 ajuts que donaran cobertura a matrícules i allotjament, un ajut mensual, assegurança privada de salut, suport i assistència psicoemocional, psicològica i legal.

La documentació detallada a les bases de la convocatòria s’ha d’enviar per correu electrònic a refuge.support@ub.edu.

El termini de recepció de candidatures finalitza el 22 de febrer de 2022, a les 12:00 hores de Barcelona.