Un curs diagnostica la situació del canvi climàtic i proposa un model productiu sostenible

Es tracta d’una formació oberta a tots els públics, que tindrà lloc en cinc sessions, del 2 al 16 de maig de 2019, a L’Hospitalet de Llobregat.

INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS: 934024325 / mon-3@mon-3.org

Dècades després que els primers científics comencessin a advertir sobre els efectes de l’activitat humana en el clima del planeta, persisteix la sensació que els responsables polítics no afronten la gravetat del que ja és una evidència: l’emergència climàtica i ecològica.

L’absència d’accions contundents per aturar el desastre és un dels principals clams del moviment estudiantil Fridays for Future, que sosté que el problema és el nostre model de creixement.

El curs «Canvi climàtic: Hi som a temps?» proposa fer un diagnòstic de la situació actual i analitzar les conseqüències que pot tenir la destrucció del medi ambient en àmbits com el de la salut humana o la biodiversitat. També se centra en el repte de la transició ecològica cap a un model productiu sostenible, així com en el rol que hi desenvoluparan les ciutats i la pròpia ciutadania.

“Canvi climàtic: el repte més important del segle XXI del qual a tothom li agrada parlar-ne” és el títol de la primera sessió del curs, en què Marta Torres, investigadora sènior en clima i energia a l’IDDRI, farà una anàlisi científica i política de l’evolució del canvi climàtic des de la cimera de 1992 a Rio de Janeiro.

La segona sessió, impartida per l’enginyera agrònoma i enginyera tècnica en explotacions agrícoles Anna Lluís, presentarà l’economia circular com un exemple de nous models de negoci i d’ocupació per gestionar de forma diferent el sistema productiu actual.

En la tercera sessió, Narcís Prat, catedràtic d’Ecologia a la Universitat de Barcelona, plantejarà per què cal conservar la biodiversitat a la biosfera, amb un esment especial als ambients aquàtics i els rius.

El paper de les ciutats i la ciutadania en la lluita contra l’escalfament global serà el tema de la quarta sessió, a càrrec de Carmen García, experta en elaboració d’estratègies i implantació de polítiques locals relacionades amb la transició energètica renovable; mentre que, en la cinquena sessió, el Doctor en Medicina Josep Martí analitzarà com el canvi climàtic afecta l’augment de malalties, tant directament com indirectament, en la mesura en què actua sobre els recursos naturals.

La formació es durà a terme en cinc sessions, del 2 al 16 de maig de 2019, de 17:30 a 20:30 hores, a l’Aula de Drets Humans de L’Hospitalet (c/ Josep Mª de Sagarra núm. 29 – 08901 L’Hospitalet). El curs està organitzat per l’Espai de Progrés Tres Quarts per Cinc Quarts (Club UNESCO de L’Hospitalet) i la Fundació Solidaritat UB. Compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de L’Hospitalet, L’Hospitalet pels Drets Humans, la Universitat de Barcelona i la Fundació Món-3. El preu del curs són 30€ (15€ per a persones aturades i sòcies de les entitats organitzadores).

Informació i inscripcions:

Fundació Món-3 (Facultat d’Economia i Empresa)
mon-3@mon-3.org