Oberta la inscripció a un curs gratuït sobre construcció de sobiranies amb criteris d’equitat i justícia

La formació tindrà lloc els dies 25 i 26 d’abril i 2, 3 i 9 de maig de 2019, de 18 a 21 h. Estudiants de la UB i la UPC poden optar a convalidar-la per 1 ECTS.

Inscripcions aquí.

El model econòmic actual se sosté sobre la base de la privatització dels béns i serveis. Tant el model energètic, basat en l’extracció de combustibles fòssils, com el model de producció i consum de l’aliment i, inclús, el model de governança de l’aigua són estructures construïdes a través del pensament capitalista i apropiatiu dels recursos comuns. De la mateixa manera, el govern sobre la tecnologia i, fins i tot, sobre el propi cos, queda avui lluny del nostre abast.

Enginyeria sense Fronteres, conjuntament amb el Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC, la Fundació Món-3 i la Fundació Solidaritat UB, ofereix el curs presencial gratuït «Construïm sobiranies», que pretén oferir eines per a la transformació social a través de la incidència política en la governança dels nostres recursos.

Amb el subtítol «Governem l’energia, l’aliment, l’aigua, la tecnologia i les nostres vides!», la formació proposa reflexionar sobre la construcció de sobiranies que responguin a criteris d’equitat i justícia social i ambiental i no a criteris lucratius.

El curs tindrà lloc els dies 25 i 26 d’abril i 2, 3 i 9 de maig de 2019, de 18 a 21 hores, a la sala A2 de la Lleialtat Santsenca (c/ Olzinelles, 31, 08014 Barcelona).

PROGRAMA:

– Sessió 1, 25 d’abril: Sobirania energètica

– Sessió 2, 26 d’abril: Sobirania alimentària

– Sessió 3, 2 de maig: Sobirania de l’aigua

– Sessió 4, 3 de maig: Sobirania ecofeminista

– Sessió 5, 9 de maig: Sobirania tecnològica

Estudiants de la UPC i la UB podran convalidar la formació per 1 ECTS a través de treballs sobre el curs.