Una alumna del Programa de suport de la UB a persones refugiades ha intervingut a l’acte d’inauguració del curs

«Estic molt orgullosa de ser estudiant de la Universitat de Barcelona», ha expressat. «Gràcies per l’oportunitat que m’heu donat, a mi i a altres persones, que hem pogut aconseguir el nostre somni en un país pacífic».

El rector de la Universitat de Barcelona, Joan Elias, en un moment de la seva intervenció.

Una alumna siriana que estudia a la UB en el marc del Programa de suport de la Universitat de Barcelona a persones refugiades i provinents de zones en conflicte ha intervingut a l’acte d’inauguració del curs 2018-2019, que ha tingut lloc el dijous 4 d’octubre, a les 12 h, al Paranimf de l’Edifici Històric.

«Ara fa dos anys que vaig arribar a Barcelona. Tenia por i trobava a faltar la meva família. El primer any, a la residència d’estudiants em van ajudar molt, com ho estan fent ara a la facultat on estudio», ha afirmat l’alumna. «Estic molt orgullosa de ser estudiant de la Universitat de Barcelona, que té molta història i valor. Gràcies per l’oportunitat que m’heu donat, a mi i a altres persones, que hem pogut aconseguir el nostre somni en un país pacífic», ha continuat.

«Espero que, quan acabi el grau, pugui ajudar les persones que ho necessitin a tenir un gran somriure, així com m’han ajudat a mi», ha conclòs l’estudiant siriana.

El rector de la Universitat de Barcelona, Joan Elias, ha expressat que aquesta alumna «és una mostra excel·lent de talent i superació» i, en relació al Programa de suport que l’ha permès estudiar a la Universitat de Barcelona, ha afegit que «la UB se sent partícip i responsable del que passa al seu voltant».

En concret, el rector ha afirmat que «el compromís de la Universitat de Barcelona amb els principals reptes que té plantejada la humanitat passa per contribuir a l’assoliment dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, elaborar un pla de desenvolupament sostenible, implicar-se en l’acollida i formació de persones refugiades, participar en projectes de memòria històrica, potenciar l’Aprenentatge i Servei i apostar per la formació de la gent gran».

La cerimònia s’ha iniciat amb la intervenció de la vicerectora d’Igualtat i Acció Social, Maite Vilalta, que ha presentat la memòria del curs acadèmic 2017-2018, i la lliçó inaugural ha estat a càrrec del catedràtic de la Facultat d’Economia i Empresa Joan Tugores.

En el decurs de l’acte també hi han intervingut el secretari d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Francesc Xavier Grau, i el president del Consell Social de la UB, Joan Corominas.