Un seminari internacional analitza a la UB la controvertida figura del testimoni des de l’audiovisual

El programa inclou una visita comentada a l’exposició “Susan Meiselas. Mediacions” de la Fundació Tàpies i dues “Sessions golfes” a la Filmoteca de Catalunya.

L’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona organitza, els dies 12 i 13 de desembre de 2017, el seminari internacional “La vida de les històries. El testimoni filmat”, comissariat per Marina Vinyes Albes i dirigit per Jordi Guixé.

Aquest programa s’inscriu en el debat estètic, filosòfic i polític actual entorn de la figura controvertida del testimoni i en proposa un apropament des de les pràctiques i les arts audiovisuals.

El seminari es planteja com un espai de trobada i intercanvis entre investigadores i investigadors internacionals procedents de diferents àmbits – filosofia, art, cinema, història, literatura –, artistes visuals, cineastes i actors del món cultural.

El programa també inclou una visita comentada a l’exposició “Susan Meiselas. Mediacions” de la Fundació Tàpies i dues “Sessions golfes” a la Filmoteca de Catalunya, on es projectaran tres pel·lícules en presència de les cineastes Manuela Morgaine i Yael Perlov.

Al llarg de les dues jornades, s’abordaran una sèrie de qüestions fonamentals per pensar la producció i la circulació dels relats audiovisuals de testimonis – la vida de les històries – i la captació per la càmera del relat testimonial – el testimoni filmat.

En concret, el seminari tindrà lloc tant el dimarts 12 com el dimecres 13 de desembre de 9:30 del matí a 7 de la tarda a l’Aula Capella de l’Edifici històric de la Universitat de Barcelona. Ambdós dies, anirà seguit de les “Sessions golfes” a la Filmoteca de Catalunya a partir de les 21:30. La visita a l’exposició de la Fundació Tàpies es durà a terme durant la tarda del dia 12. Un servei de traducció simultània estarà disponible al llarg de les jornades.

L’esdeveniment compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i la Comissió Europea i amb la col·laboració de Filmoteca de Catalunya, Yad Vashem Visual Center, Universitat de Barcelona, Institut dels passats presents, Fundació Antoni Tàpies i Université Paris – Sorbonne (CRIMIC). L’activitat és gratuïta, excepte les sessions golfes a la Filmoteca.

Consulta el programa complet aquí.

Inscripcions aquí.