Entregats els IV Premis de Còmic pels Drets Humans de L’Hospitalet de Llobregat

Aquests guardons són la cloenda d’uns tallers de còmic impulsats per Cooperació L’H, amb la col·laboració de la Fundació Solidaritat UB, que han arribat a més de 570 alumnes de primària del municipi.

La vicerectora d’Igualtat i Acció Social de la Universitat de Barcelona, Maite Vilalta, amb dues de les alumnes que han obtingut menció especial.

La tira de còmic de dos alumnes de l’Escola La Carpa ha estat la guanyadora de la IV edició dels Premis de Còmic pels Drets Humans i la Ciutadania Global de L’Hospitalet de Llobregat, que s’han lliurat aquest dimarts, 12 de desembre, a l’Auditori Barradas. A més del primer premi, hi ha hagut tres mencions especials i tretze accèssits.

Aquests guardons són la cloenda de la IV edició dels Tallers de Còmic pels Drets Humans i la Ciutadania Global, que el Programa de Cooperació i Solidaritat de l’Ajuntament de L’Hospitalet ha impulsat amb la col·laboració de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona. Durant el curs 2016-2017, els tallers han arribat a més de 570 alumnes de 5è i 6è de primària de 14 centres educatius de la ciutat.

D’una banda, els tallers apropen als nens i nenes la realitat quotidiana dels habitants de països més desafavorits i la nostra corresponsabilitat en aquesta realitat; d’altra banda, presenten a l’alumnat el llenguatge i les tècniques d’elaboració del còmic, com a mitjà d’expressió vàlid per tractar temes de Drets Humans i Ciutadania Global: relacions internacionals, racisme, crisi del refugi, igualtat de gènere, paper de la solidaritat…

Al lliurament de Premis d’aquest dimarts – presentat pel primer tinent d’alcalde, Francesc Josep Belver – hi han participat la vicerectora d’Igualtat i Acció Social de la Universitat de Barcelona, Maite Vilalta; el director de la Fundació Solidaritat UB, Xavier López; el director del Programa de Cooperació i Solidaritat de l’Ajuntament de L’Hospitalet, Nicolás Cortés, i Jaime Martín, membre del jurat dels Premis.

Les tires de còmic guardonades formaran part del següent llibre Vinyetes a l’escola per la solidaritat, del qual ja se n’han publicat tres edicions disponibles al final d’aquesta pàgina web. A part de l’Ajuntament de L’Hospitalet i de la Fundació Solidaritat UB, la publicació compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, la Universitat de Barcelona i L’Hospitalet pels Drets Humans, així com amb la col·laboració dels centres educatius participants als tallers i de la Biblioteca Tecla Sala. Els llibres inclouen tant les creacions de l’alumnat com tires de còmic de dibuixants professionals.

A més dels tallers a L’Hospitalet, durant el curs 2016-2017, la Fundació Solidaritat UB també ha desenvolupat 14 tallers de còmic pels drets humans adreçats a grups d’adolescents de 14 a 18 anys en centres d’educació formal i no formal de municipis de menys de 100.000 habitants de la província barcelonina, amb el suport de la Diputació de Barcelona.