Un seminari compartirà experiències sobre la governança i la gestió sostenible de l’aigua en el context de la Mediterrània

El seminari, obert a tots els públics, serà el 29 de novembre de 2017, de 9 a 14 hores, a la Sala de Juntes de la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona (Av. Diagonal, 696).

La Fundació Món-3 i el Conseil Régional de l’Oriental organitzen els dies 27 i 29 de novembre, respectivament, un seminari a Oujda (capital de la regió de l’Oriental del Marroc) i un seminari a Barcelona d’intercanvi d’experiències sobre la governança i la gestió sostenible de l’aigua en el context de la Mediterrània.

Aquestes jornades formen part del projecte “Suport al Pla Comunal d’Oujda per al bon govern i una gestió sostenible de l’aigua”, finançat per l’Ajuntament de Barcelona, que compta amb el suport de la Fundació Solidaritat UB i del grup de recerca Hidrosec (Hidrologia Sanitària, Econòmica i de la Cooperació) de la Universitat de Barcelona.

En la jornada del 29 de novembre, que tindrà lloc de 9 a 14 h. a la Sala de Juntes de la Facultat d’Economia i Empresa de la UB, hi participaran experts del sector de l’aigua d’ambdós països, procedents de les administracions i de les universitats, així com gestors de l’aigua. L’objectiu principal del seminari és intercanviar experiències i debatre sobre els models de gestió de l’aigua a la regió de l’Oriental del Marroc i a Catalunya a partir dels reptes i les problemàtiques de la gestió sostenible del cicle de l’aigua a les ciutats mediterrànies. El seminari pretén, a més, generar noves oportunitats per a la cooperació entre ambdues ciutats (Oujda i Barcelona).

9.00 h Acreditació

9.30 h Benvinguda i inauguració

– Dr. Ramon Alemany, degà de la Facultat d’Economia i Empresa, UB.
– Dra. Bibiana Crespo, delegada del Rector per a la Internacionalització, UB.
– Dra. Irene Maestro, presidenta de la Fundació Món-3.
– Sr. Mohamed Mrabet, vicepresident del Conseil Régional de l’Oriental.

10.00 h La gestió dels recursos hídrics a Catalunya i a la regió de l’Oriental del Marroc: actors, problemàtica i reptes

Modera: Dr. Ignasi Rodríguez-Roda, director científic del Campus de l’Aigua de la Universitat de Girona i cap de l’Àrea de Tecnologies i Avaluació de l’Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA).

Presentacions:

– Sr. Samuel Reyes, adjunt a direcció de l’Agència Catalana de l’Aigua.
– Sr. Boubker El Houadi, director de l’Agence du Bassin Hydraulique de la Moulouya.

11.00 h Pausa – cafè

11.30 h La gestió integrada de l’aigua a les grans ciutats mediterrànies: Barcelona-Oujda

Modera: Dra. Antonina Torrens, investigadora de la Fundació Solidaritat UB sobre gestió de recursos hídrics.

Presentacions:

– Representant de Barcelona Cicle de l’Aigua, Ajuntament de Barcelona.
– Sr. Abdelali Rabhi, Office National de l’Électricité et de l’Eau Potable-Branche Eau.
– Sr. Mohammed Bouarourou, Commune Urbaine d’Oujda.

12.30 h Les aigües regenerades: un recurs estratègic per a la Mediterrània?

Modera: Dr. Miquel Salgot, coordinador del grup de recerca Hidrosec de la Universitat de Barcelona i membre de l’Institut de Recerca de l’Aigua de la UB.

Presentacions:

– Sr. Enric Queralt, director tècnic de la Comunitat d’Usuaris d’Aigua del Delta del Llobregat.
– Sr. Hassan El Halouani, professor de la Faculté des Sciences, Université Mohammed Premier d’Oujda.
– Sr. Farid Benseddik, responsable de la divisió d’explotació de la Régie Autonome Intercommunale de Distribution d’Eau et d’Électricité d’Oujda.

13.30 h Debat entre les persones assistents

14.00 h Cloenda

A càrrec de la Dra. Maite Vilalta, vicerectora d’Igualtat i Acció Social de la UB.

+ informació

mon-3@pangea.org / 93 402 43 25