SEMINARI “CONSTRUCCIÓ DE PAU, DRETS HUMANS I INTERCULTURALITAT A COLÒMBIA”

Del 10 al 12 a l’edifici històric de la Universitat de Barcelona. Obert a tots els públics.

El seminari, dirigit per David Bondia, professor titular de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals de la UB, i Toni Jiménez, coordinador de l’Observatori de Conflictes i Drets Humans de la FSUB, té com a objectiu obrir un espai de debat i reflexió acadèmica sobre el concepte de la interculturalitat, les diverses problemàtiques i els desafiaments que afronten els pobles afrocolombians i indígenes al sud-occident colombià, i, en general, sobre els drets humans i el procés de pau obert a Colòmbia.

La primera jornada, 10 de desembre, coincidint amb el Dia Internacional dels Drets Humans, es celebrarà al Paranimf de l’Edifici Històric, de 17.00 a 21.00h., comptarà amb la presència de l’exmagistrat Baltasar Garzón que mantindrà un diàleg amb Manuel Ramiro Muñoz, director del Centre d’Estudis Interculturals de la Pontificia Universidad Javeriana de Cali, sobre Construcció de Pau i Drets Humans. Finalment, a les 19.15 h, tindrà lloc l’acte d’inauguració del seminari que presidirà la Dra. Lourdes Cirlot, vicerectora, en funcions, d’Arts, Cultura i Patrimoni de la Universitat de Barcelona, acompanyada del director de la FSUB, Xavier López, David Bondia (UB) i Manuel Ramiro Muñoz (PUJC). La jornada es clourà amb un recital musical.

L’acte es podrà seguir en directe a través del portal de vídeo UBTV.

Les sessions dels dies 11 i 12 de desembre tindran lloc a l’Aula Capella de l’Edifici Històric. El programa inclou diferents ponències que abordaran la impunitat i els límits de la justícia en les transicions llatinoamericanes, la inversió estrangera a Colòmbia, els models de desenvolupament econòmic i el territori i la cultura, entre altres temes.

Amb aquest seminari es tanca un cicle de quatre anys de cooperació interuniversitària al desenvolupament entre la UB, la Fundació Solidaritat UB i la Pontifícia Universitat Javeriana de Cali.