PROJECCIÓ DEL DOCUMENTAL “LOS COLONOS DEL CAUDILLO”

SOLIDARITAT, CINEMA I MEMÒRIA.

Encetarem el cicle “Solidaritat, Cinema i Memòria” el 17 de novembre amb el documental “Los colonos del Caudillo”, recentment premiat com a Millor Documental en el North England Festival of Ibero American Film (NEFIAC) i seleccionat per a participar en la propera edició del Festival Internacional de Cinema de L’Havana.

“En un lloc de la Manxa, a Espanya, hi ha un poble el nom del qual ret homenatge al seu creador, el dictador Francisco Franco. La pel·lícula “Los Colonos del Caudillo”, de la internacionalment guardonada parella de cineastes Lucía Palacios i Dietmar Post, fa un retrat d’aquesta petita població al mateix temps que, amb l’ajuda d’un material d’arxiu en gran part inèdit i de la veu l’actor Juan Diego Botto, repassa els fets històrics des que Franco va arribar al poder fins a l’actualitat, posant a tot un país davant del mirall”.

En Dietmar Post vindrà expressament des de Berlín per presentar el seu documental a la Universitat de Barcelona i participarà a la taula rodona formada per en Jordi Guixé, director de l’Observatori Europeu de Memòries de la Fundació Solidaritat UB, Josep Sancho i Beltrí, representant de l’alcaldia del Poblenou del Delta (antiga Villafranco del Delta); i Javier Tébar, professor d’Història Contemporània de la Universitat de Barcelona.

LLOC: AULA MAGNA EDIFICI HISTÒRIC UB (Gran Via de les Corts, 585)
HORA: 18.30 H.