PROJECCIÓ DEL DOCUMENTAL “LAS MAESTRAS DE LA REPÚBLICA”

19 de Novembre a les 18.30 h. Aula Magna de l’Edifici Històric de la UB.

Amb la projecció d’aquest documental, la Fundació Solidaritat de la UB vol retre un homenatge a “Las maestras de la república”. Pilar Pérez Solano, directora del documental, enguany guardonat amb el Goya al millor documental, les retorna a la vida de la mà de la FETE-UGT “a través de la recreació d’una mestra de l’època, i imatges d’arxiu inèdites, ens descobreix el meravellós llegat que ens han deixat les mestres republicanes i que ha arribat fins als nostres dies. Articulat en base a testimonis d’investigadors i familiars, coneixerem el moment històric que van viure aquestes docents i la seva participació en la transformació social del nostre país a través de l’educació”.

La projecció anirà precedida per una conferència a càrrec de la professora de Teoria i Història de l’Educació de la Universitat de València, Carme Agulló, que ha participat en el documental i que ens parlarà sobre la renovació pedagògica de la República, la reforma educativa i sobre el paper de les dones en tot el procés. També sobre l’estroncament d’un projecte, d’uns drets civils i ciutadans però també d’una il·lusió. Posteriorment, la Carme, s’afegirà la Taula Rodona que tindrà lloc després de la projecció del documental, en la que també participaran Hilda Farfante, filla de mestres republicans afusellats l’any 1936, mestra també, militant en la lluita antifranquista, sempre predisposada a ensenyar aquesta història que per a molts va estar prohibida durant molt de temps, Salvador Domènech, doctor en pedagogia i autor, entre d’altres títols de “Mestres i alumnes de la república” i Josep Maria Álvarez, Secretari General de la UGT de Catalunya. La taula serà conduïda per Carme Panchón, vicerectora d’Administració i Organització de la Universitat de Barcelona.