PRESENTACIÓ DEL COMUNICAT “LES UNIVERSITATS CATALANES, AMB ELS REFUGIATS”

Serà el dimarts 13 d’octubre, a les 17 hores, a la Sala Ramón y Cajal de l’Edifici del Rectorat de la UB.

La Universitat de Barcelona (UB) i la resta d’universitats públiques catalanes ens comprometem a treballar conjuntament a favor del suport a les persones refugiades que arribin o hagin arribat a Catalunya i a promoure i facilitar la implicació activa de les nostres comunitats en les iniciatives i accions relacionades amb la seva acollida.

Així ho explicita el comunicat “Les universitats catalanes, amb els refugiats” que les universitats públiques catalanes, membres de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP), presentarem en un acte públic el dimarts 13 d’octubre, a les 17 hores, a la Sala Ramón y Cajal de l’Edifici del Rectorat de la Universitat de Barcelona.

L’acte comptarà amb la participació del president de l’ACUP, Enric Fossas, i la vicerectora de la UB, Carme Panchón, així com de diversos experts en matèria de conflictes, migració i refugiats, que debatran sobre la situació actual de les persones refugiades i el paper de les universitats catalanes davant d’aquesta realitat.

La presentació del comunicat, i el debat posterior, seran el tret de sortida d’un seguit d’accions de suport als refugiats que les universitats públiques catalanes durem a terme sota el concepte ‘Universitats Refugi’. Aquestes accions inclouran xerrades de sensibilització, facilitar als nouvinguts l’accés a les activitats acadèmiques, i articular espais i serveis específics per a donar resposta a les necessitats d’aquest col·lectiu.

TAULA RODONA

Modera:

Ricard Zapata-Barrero, professor de Ciències Polítiques del Dept. de Ciències Polítiques i Socials (UPF) i director del Grup de recerca interdisciplinari sobre immigració (GRITIM-UPF)

Ponents:

Pere Vilanova Trias, catedràtic de Ciència Política i de l’Administració. Dept. de Dret Constitucional i Ciència Política (UB)

Laura Feliu, professora titular de Relacions Internacionals. Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia (UAB)

Jordi Borja, professor emèrit i president del Comitè Acadèmic dels programes de postgrau de Ciutat i Urbanisme (UOC)