L’EUROM REVISITA ELS GAIREBÉ 40 ANYS DE RÈGIM FRANQUISTA AMB «FRANCO 40/40»

A Barcelona, el programa d’activitats ha començat amb les accions participatives «Cronistes de Carrer: relats transeünts del franquisme».

D’octubre a desembre del 2015, l’Observatori Europeu de Memòries de la Fundació Solidaritat UB organitza el cicle «Franco 40/40: el franquisme en quarantena»: conferències, seminaris internacionals i accions culturals que revisiten els gairebé 40 anys de règim franquista amb motiu del 40è aniversari de la mort del dictador.

A Barcelona, els actes de «Franco 40/40» han començat diumenge 4 d’octubre, en el marc de les festes majors de l’Esquerra de l’Eixample i de Les Corts, amb «Cronistes de Carrer: relats transeünts del franquisme», un conjunt d’actuacions participatives produïdes per la cooperativa Eduxarxa en què els veïns i veïnes són convidats a compartir els seus records del període franquista i, en general, d’aquests gairebé 80 anys d’història.

L’acció es repetirà el 8 d’octubre, d’11:30 a 14:30 h., a l’edifici històric de la Universitat de Barcelona (un espai emblemàtic del moviment universitari antifranquista) i el 14 d’octubre, de 17:00 a 20:00 h., a la Plaça del Diamant (on, durant la Guerra Civil, el veïnat va construir un refugi antiaeri).

Els testimonis recollits en aquestes accions s’enregistraran en un vídeo-documental dirigit per Carolina Astudillo, que es presentarà el proper 5 de novembre en el marc de la taula rodona «Memòria i Participació».

Els materials resultants de l’acció també acompanyaran l’obra “Síndrome de Guernica”, de Fernando Sánchez Castillo, que s’exposarà a finals de novembre al Museu Marítim de Barcelona com a cloenda del cicle.

La programació de «Franco 40/40» forma part de la Tardor Solidària de la Fundació Solidaritat de la UB i compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i de la Comissió Europea.