La Universitat de Barcelona ha visitat el Kurdistan iraquià en el marc del projecte europeu RESCUE

El projecte europeu de cooperació internacional RESCUE pretén contribuir a millorar l’accés de les persones desplaçades i refugiades a les universitats de l’Orient Mitjà i el Nord d’Àfrica mitjançant la creació i gestió d’oficines de suport ad hoc.

Una delegació de la Universitat de Barcelona ha participat, del 8 al 12 de maig de 2017, en una visita de camp al Kurdistan iraquià per identificar les necessitats de la Universitat de Duhok i la Universitat Politècnica de Duhok en matèria de facilitació de l’accés de les persones desplaçades i refugiades a l’educació superior.

La visita s’ha dut a terme en el marc del projecte europeu de cooperació internacional RESCUE, que pretén contribuir a millorar l’accés de les persones desplaçades i refugiades a les universitats dels països d’acollida de l’Orient Mitjà i el Nord d’Àfrica (regió MENA).

En concret, RESCUE busca donar suport a universitats de l’Iraq, el Líban i Jordània en la creació i gestió d’oficines ad hoc d’informació i suport als estudiants universitaris refugiats (R-SOS), la missió de les quals és estructurar serveis específics que assessorin aquest col·lectiu en la represa del seu itinerari de formació acadèmica.

El projecte RESCUE, de tres anys de durada (2016-2019), està cofinançat pel programa Erasmus + per a l’enfortiment de capacitats en el camp de l’educació superior, i el coordina la Unió d’Universitats del Mediterrani (UNIMED), de què la Universitat de Barcelona forma part.

RESCUE és un dels projectes que la Universitat de Barcelona impulsa en el marc del seu Programa de suport a persones refugiades i provinents de zones en conflicte, coordinat per la Fundació Solidaritat UB.