Els quatre equips de la UB aporten prop de 2.000 euros a la Magic Line Sant Joan de Déu

Més de cinquanta membres de la comunitat UB han participat en aquesta mobilització ciutadana per les persones en situació vulnerable, que ha culminat amb la caminada solidària del diumenge 1 de març.

Un total de 13.000 corredors, repartits en 982 equips, van participar el diumenge 1 de març a la Barcelona Magic Line 2020. Es tracta de la setena edició de la tradicional caminada solidària que organitza l’Obra Social Sant Joan de Déu per recollir fons per a projectes a favor de persones en situació de vulnerabilitat, la investigació i la cooperació internacional. Enguany s’hi han recaptat quasi 388.000 euros, xifra que consolida aquesta iniciativa com un dels esdeveniments solidaris més emblemàtics de la ciutat.

La Universitat de Barcelona hi ha contribuït amb prop de 2.000 euros, fruit de les donacions fetes als quatre equips participants, formats per més de mig centenar de persones entre alumnat, personal docent i investigador, i personal d’administració i serveis. Aquesta xifra gairebé dobla els 1.000 euros de repte solidari que s’havien marcat els equips UB.

Aquest ha estat el sisè any consecutiu que la UB s’ha sumat a aquesta mobilització solidària. En aquesta ocasió, ho ha fet amb quatre equips: Camina UB (10 km); Caminem 10 km amb la UB (10 km); Faig 15 (15 km) i Caminem 15 km amb la UB (15 km). Tots ells han promogut, a través de Voluntariat UB, accions prèvies —com ara un esmorzar solidari, la venda de xocolatines o talonaris d’experiències— per sensibilitzar i recollir fons.

Els recursos aconseguits es destinaran als programes socials que desenvolupen els deu centres de Sant Joan de Déu a Barcelona —un dels quals és l’hospital—, i que serviran per ajudar infants hospitalitzats, persones sense llar, amb trastorn mental, gent gran i persones migrades o refugiades.

Àlbum fotogràfic de la caminada

Equips UB a la Magic Line (01/03/2020)