La Universitat de Barcelona reconeix com a diploma d’extensió universitària un curs adreçat a persones sense llar

Es tracta del curs “Manteniment d’horts urbans, centres de compostatge i jardineria”, organitzat per Fundació Solidaritat UB i ASSÍS Centre d’Acollida. La col·laboració entre ambdues entitats s’emmarca en la posada en marxa del projecte de creació d’una escola d’agricultura social i urbana per part de la Fundació Solidaritat UB.

En el marc de la col·laboració entre la Fundació Solidaritat UB i ASSÍS Centre d’Acollida, la Universitat de Barcelona ha reconegut com a diploma d’extensió universitària el curs “Manteniment d’horts urbans, centres de compostatge i jardineria”, que ASSÍS Centre d’Acollida imparteix des de l’any 2013 a les persones sense llar ateses al seu centre.

El programa formatiu concedeix 30 crèdits ECTS i està dirigit pel doctor Miquel Salgot de Marcay, professor titular de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació.

Aquest curs (2016-2017) es desenvolupa la IV edició d’aquesta iniciativa formativa, en la qual el 22% de l’alumnat són dones i la mitjana d’edat és de 50 anys. El 42% dels i les estudiants que, a dia d’avui, ha finalitzat aquest itinerari formatiu amb èxit, ha trobat una feina. Entre ells, el 57% ha treballat en aquest sector professional.

El reconeixement com a diploma d’extensió universitària per part de la Universitat de Barcelona aporta una garantia de qualitat a la formació, afavorint l’accés laboral i social de l’alumnat a un sector d’activitat innovador, que reclama professionals cada vegada més ben preparats. Així mateix, el reconeixement posa a disposició de l’alumnat tots els serveis i recursos que la UB ofereix als seus estudiants.

El curs “Manteniment d’horts urbans, centres de compostatge i jardineria” forma part del projecte ASSÍSVerd, dissenyat per promoure oportunitats laborals per a les persones sense llar i aconseguir la inclusió social real d’aquelles persones sense llar que desitgen reincorporar-se al mercat laboral. Així mateix, aquesta col·laboració s’emmarca en la posada en marxa del projecte de creació d’una escola d’agricultura social i urbana per part de la Fundació Solidaritat UB.