La UB convoca una jornada de treball per potenciar la seva contribució a l’Agenda 2030

El 25 de setembre del 2015 cent noranta-tres líders mundials van signar l’Agenda 2030 de les Nacions Unides per al desenvolupament sostenible: un total de disset objectius per erradicar la pobresa, protegir el planeta i fer realitat els drets humans de totes les persones en un termini de quinze anys; una agenda en què les universitats tenen un paper cabdal.

Partint d’aquesta premissa, la UB organitza la jornada «La Universitat de Barcelona i els objectius de desenvolupament sostenible (ODS): construint l’Agenda 2030 de la UB». La trobada, oberta a tota la comunitat UB, tindrà lloc el dilluns 18 de febrer (de 9.30 a 14 h) a l’Aula Magna de l’Edifici Històric. L’activitat és gratuïta, però és imprescindible inscriure-s’hi prèviament a través d’aquest formulari. La data límit per a les inscripcions és el divendres 8 de febrer. Totes les persones assistents tindran certificat d’assistència.

La trobada pretén implicar tota la comunitat universitària en un procés participatiu amb diversos objectius: donar visibilitat a les activitats que ja s’estan fent des de la UB relacionades amb els ODS, crear propostes de futur, identificar recursos i necessitats, i establir aliances amb altres actors implicats.

El programa arrencarà a les 9.30 h amb la benvinguda del rector, Joan Elias, i de la vicerectora d’Igualtat i Acció Social, Maite Vilalta, que presentaran el projecte de la UB per contribuir al desenvolupament sostenible. A continuació, tindrà lloc la conferència de l’alta comissionada per a l’Agenda 2030, Cristina Gallach, encarregada de la coordinació de les actuacions per al compliment dels ODS de l’ONU a Espanya. En una segona part, s’obrirà el debat als assistents per exposar què podem fer des de la Universitat per aconseguir els ODS. Amb aquest objectiu, es crearan tres grups de treball: el de docència i aprenentatge, el de recerca i innovació, i el de compromís social, que inclourà accions de solidaritat, igualtat, salut i medi ambient. La jornada es tancarà amb la posada en comú de les conclusions de cada grup.

[ Notícia original: Universitat de Barcelona ]