La Universitat de Barcelona acull una programació sobre els 50 anys de les revolucions del 68

Les activitats, coorganitzades per l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM), tindran lloc el 19 d’abril de 2018; al matí, a l’edifici Josep Carner i, a la tarda, a l’edifici històric de la Universitat de Barcelona.

L’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat UB proposa, per al 19 d’abril de 2018, una programació d’activitats sobre els 50 anys de les protestes del 1968.

Al matí, en el marc del projecte internacional “In Search of Freedom: 1968-2018“, tindrà lloc un seminari sobre les protestes ciutadanes dels anys 60 i 70 a Eslovènia, Espanya i Polònia.

A la tarda, conjuntament amb la Fundació Cipriano García de CCOO Catalunya, i amb la col·laboració de l’Ateneu Memòria Popular, s’organitzarà un debat i un cinefòrum sobre les esquerres al sud d’Europa durant els anys 70.

10:00 – 13:30 h

SEMINARI INTERNACIONAL: 1968-2018 Cercant la llibertat

Sala de Professorat, Facultat de Filologia
(Edifici Josep Carner: c/ Aribau, 2, 5a planta)

>> Inscripció online

Seminari que busca contextualitzar les manifestacions socials que van tenir lloc els anys 60 i 70 a Polònia, l’antiga Iugoslàvia i Espanya. Amb la participació de Hrvoje Klasić, professor de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat de Zagreb; Mary Nash, cap de la Unitat de Recerca en Multiculturalisme i Gènere de la Universitat de Barcelona, i Piotr Osęka, historiador membre de l’Institut d’Estudis Polítics de l’Acadèmia Polonesa de Ciències Polítiques.

18:00 – 20:30 h

DEBAT I CINEFÒRUM: 1968-1982 Les esquerres al sud d’Europa

Aula Ramon y Cajal, edifici històric (Gran Via de les Corts Catalanes, 585)

>> Inscripció online

Taula rodona sobre les trajectòries de les formacions polítiques d’esquerra als diferents països del sud d’Europa durant els anys 70 i 80 del segle XX, que prendrà com a punt de partida el llibre “En el laberinto. Las izquierdas del sur de Europa (1968-1982)” (Editorial Comares: 2018). Amb la participació de Mariona Petit, delegada del SDEUB de la Facultat de Ciències durant el curs 67/68; Joan Antoni González Serret, productor de cinema; i Andreu Mayayo i Javier Tébar (editors). El programa conclourà amb la projecció del documental “Spagna ’68”, d’Helena Lumbreras (28′. Itàlia, 1968), seguida d’un debat.