LA FUNDACIÓ SOLIDARITAT UB CELEBRA 20 ANYS DE COMPROMÍS AMB LA PAU I ELS DRETS HUMANS

L’aniversari es commemorarà el 29 de setembre a l’edifici històric de la Universitat de Barcelona amb tres taules rodones sobre els Balcans, Colòmbia i les persones refugiades.

El 2016, la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona compleix 20 anys de compromís amb la pau i els drets humans.

Per commemorar aquesta efemèride, el dijous 29 de setembre a partir de les 17:30 hores l’entitat celebrarà, a l’Aula Capella de l’edifici històric, un acte en què membres de la comunitat universitària i altres professionals que han treballat o col·laborat amb la Fundació debatran sobre tres realitats internacionals que han marcat la trajectòria de l’entitat i que estan unides per l’eix temàtic dels conflictes i els refugiats.

Les guerres dels Balcans, el conflicte de Colòmbia i les crisis de les persones refugiades provinents de diferents països (Síria, l’Iraq, Palestina, el Sudan…) són les realitats entorn a les quals els i les participants reflexionaran sobre el compromís de la universitat i la feina feta per la Fundació.

17:30 Inauguració.
Dídac Ramírez, rector de la Universitat de Barcelona
Joan Corominas, president en funcions del Consell Social
Carles Martí, exdirector de l’Oficina de Relacions Internacionals

18:00 Les guerres dels Balcans: el que pensàvem que mai més tornaria a passar a Europa.
Manel Vila, exgerent del Districte XI – Sarajevo de l’Ajuntament de Barcelona
Pere Vilanova, professor de Ciències Polítiques (UB)
Dolors Camats, exresponsable del projecte de reconstrucció de la Universitat de Pristina (Kosovo), de la Xarxa Vives d’Universitats

18:30 Colòmbia, els conflictes eterns: els que pensàvem que mai no tindrien solució.
Manuel Ramiro Muñoz, director de l’Institut d’Estudis Interculturals de la Pontificia Universidad Javeriana de Cali / Universitat de Barcelona
David Bondia, professor de Dret Internacional Públic (UB) i president de l’Institut de Drets Humans de Catalunya

19:00 Síria, Iraq, Palestina, Afganistan, Iemen, Sudan… les crisis “de les persones refugiades”.
Carles Campuzano, president d’ACSAR (Associació Catalana de Suport i Ajuda al Refugiat)
Eva Granados, excoordinadora de l’Observatori Solidaritat de la Fundació Solidaritat UB
Cati Jerez, coordinadora del programa de la UB de suport a les persones refugiades i provinents de zones en conflicte

19:30 Cloenda.
Miquel Martínez, vicerector d’Estudiants en 1996
Carme Panchón, vicerectora d’Administració i Organització en 2016
Xavier López, director de la Fundació Solidaritat UB

20:00 Brindis amb cava al jardí.

La Fundació Solidaritat UB es va crear el 1996 per iniciativa de la Fundació Món-3 i la Universitat de Barcelona amb l’objectiu de desenvolupar polítiques de cooperació al desenvolupament, acció social, voluntariat i promoció dels drets humans i la cultura de la pau des de la universitat; així com d’impulsar i aixoplugar iniciatives en aquests camps sorgides de la comunitat universitària.