La Facultat d’Història UB acollirà dues sessions de la 4a mostra internacional Cine Migrante

La Universitat de Barcelona col·labora amb Cine Migrante a través de la Fundació Solidaritat UB, en el marc de la Tardor Solidària 2017.

La Facultat d’Història de la Universitat de Barcelona acollirà, els dies 4 i 5 d’octubre de 2017 a les 16 hores, les dues primeres sessions del programa ‘Dones de cinema: reconstruir identitat, arxiu i memòria’, que OVNI i Cine Migrante han planificat dins de la 4a mostra internacional de Cinema i Formació en Drets Humans de les persones migrants, la qual es prolongarà del 3 al 8 d’octubre en diferents espais de Barcelona, amb entrada i lliure i gratuïta.

Dimecres 4 d’octubre

• Maxamba (Portugal, EUA – 2015 – 26’), Suzanne Barnard i Sofía Borges: radiografia de la vida diària d’una parella d’avis sastres descendents d’una família índia que va emigrar a Lisboa als anys 70 des de l’antiga colònia portuguesa de Moçambic.
  • J’ai tant aime (Marroc, França – 2008 – 50’), Dalila Ennadre: retrat íntim de les dones marroquines que van treballar com a companyia per als soldats de l’exèrcit colonial francès durant les guerres d’Indoxina.

Dijous 5 d’octubre

• Out of place (Xile – 2005 – 20′), Claudia Aravena Abughosh: documental centrat en el concepte d’identitat cultural com un ideal, una fantasia, quelcom construïble.
  • Juanicas (Canadà, Mèxic – 2014 – 78′), Karina García Casanova: retrat íntim d’una família d’immigrants mexicans a Canadà, en què la directora documenta durant 10 anys la complexa relació que manté amb la seva mare i el seu germà, ambdós diagnosticats de trastorn bipolar.

La Universitat de Barcelona col·labora amb Cine Migrante a través de la Fundació Solidaritat UB, en el marc de la Tardor Solidària: un conjunt d’activitats (exposicions, xerrades, projeccions, conferències…) que cada tardor es desenvolupen en diversos espais de la UB amb l’objectiu d’apropar a la comunitat universitària i el públic en general situacions d’exclusió, de desigualtat i d’injustícia presents arreu del món.