II Seminari internacional de formació del professorat «Ensenyant els genocidis a l’aula»

Adreçada al professorat de secundària, la formació tindrà lloc els dies 15 i 16 de novembre de 2018, matí i tarda, a la Sala de professorat de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona.

Consulta'n el programa complet i inscriu-t'hi aquí.

L’Institut de Desenvolupament Professional – ICE (UB), l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat UB, el Mémorial de la Shoah (París), el Memoshoá (Portugal) i el programa Europe for Citizens de la Comissió Europea organitzen el II seminari internacional de formació del professorat «Ensenyant els genocidis a l’aula». La formació s’adreça al professorat de secundària que vulgui aprofundir en algunes de les qüestions històriques més significatives en matèria de genocidis i violències en massa, com l’Holocaust o la Guerra Civil, així com en les maneres de difondre’ls pedagògicament.

Aquesta segona edició del seminari està enfocada a compartir visions sobre aquests temes i les seves didàctiques amb una perspectiva comparada entre Catalunya i Portugal. Per aquest motiu, les places disponibles estan distribuïdes amb quotes del 50 % per a professorat i agents educatius de cada país.

Experts de França, els Països Baixos, Portugal i l’Estat espanyol impartiran ponències en què exposaran tant la part teòrica de la matèria com algunes experiències aplicades al món pedagògic. Hi haurà un intercanvi de bones pràctiques amb què professors catalans i portuguesos mostraran les accions i els projectes que desenvolupen a cada territori; i també hi haurà una sessió sobre el terreny, amb una ruta centrada en el llegat de l’esclavatge a la ciutat de Barcelona.

El seminari tindrà lloc els dies 15 i 16 de novembre de 2018, matí i tarda, a la Sala de professorat de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona (entrada pel carrer d’Aribau, 2). Les intervencions seran en castellà, portuguès i anglès, amb traducció simultània.

L’activitat és gratuïta, però les places són limitades. Per obtenir la certificació (20 hores), cal assistir almenys a tres de les quatre sessions establertes al programa. La inscripció es pot fer, fins al 12 de novembre, aquí.

Informació i/o consultes:
– sobre els continguts: observatori.memories@ub.edu
– sobre la inscripció: icecursos@ub.edu