El Goethe-Institut Barcelona i l’EUROM promouen una representació de l’obra de teatre «La idea d’Europa»

El monòleg es podrà veure el 14 de novembre, a les 19 hores, al Goethe-Institut Barcelona. L’entrada és gratuïta, però es requereix inscripció prèvia.

Formulari d'inscripció

En el marc de les commemoracions dels 30 anys de la caiguda del mur de Berlín, el Goethe-Institut Barcelona i l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat UB, amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, promouen una representació de l’obra de teatre «La idea d’Europa»: un monòleg dirigit i interpretat per Òscar Intente amb música de l’acordionista Ferran Martínez.

L’obra es basa en l’assaig homònim de George Steiner (1929), escriptor, filòsof, crític cultural i professor d’estudis literaris, qui l’any 2004 explora a «La idea d’Europa» la identitat europea en un món globalitzat. Per fer-ho, Steiner caracteritza Europa i la seva ciutadania amb l’excusa i metàfora dels cafès i carrers europeus. Què sabem de nosaltres mateixos, com a europeus? Ens identifiquem com a tals? Com és la idea d’Europa?

La representació serà el 14 de novembre de 2019, a les 19 hores, a l’auditori del Goethe-Institut Barcelona (c/ Roger de Flor, 224). L’activitat és gratuïta, però amb aforament limitat (80 places), de manera que es recomana inscripció prèvia a través d’aquest enllaç. Després de l’obra, s’oferirà un col·loqui per debatre la idea d’Europa amb el professor Antoni Martí Monterde, director del grup de recerca Literatura comparada en l’espai intel·lectual europeu de la Facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona.