L’EUROM, el Parlament Europeu i la CE promouen una gira de l’obra de teatre “La idea d’Europa”

L’adaptació teatral del text de George Steiner recorrerà les quatre províncies de Catalunya amb actuacions gratuïtes que es podran veure entre els dies 5 i el 10 de maig, coincidint amb la Setmana d’Europa.

L’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat UB, l’Oficina del Parlament Europeu i la Representació de la Comissió Europea (CE) a Barcelona promouen una gira de l’obra de teatre La idea d’Europa en el marc de les commemoracions de la diada d’Europa a Catalunya.

Les funcions es realitzaran entre els dies 5 i 10 de maig de 2019 a Solsona (5 de maig), Valls (7 de maig), Banyoles (9 de maig) i Vilanova i la Geltrú (10 de maig) i compten amb la col·laboració dels ajuntaments de Solsona i Banyoles, del Foment Vilanoví i de l’Institut d’Estudis Vallencs.

L’objectiu és promoure el debat ciutadà al voltant de la Unió i reflexionar sobre les seves institucions.

L’espectacle és un monòleg musicat dirigit i interpretat per Òscar Intente, acompanyat per l’acordionista Ferran Martínez i es basa en la conferència homònima de George Steiner publicada l’any 2004 i traduïda al català per Víctor Compta. El text de Steiner (París, 1929) parteix del qüestionament del significat de ser europeu en un món globalitzat, i en el qual Europa intenta recuperar el seu patrimoni intel·lectual i cultural per tornar a imaginar la seva identitat.

La gira coincideix amb la Setmana d’Europa, quan es commemoren la creació del Consell d’Europa, el 5 de maig de 1949, i la declaració de Robert Schuman, en què l’aleshores ministre d’afers exteriors de França va proposar la creació d’una comunitat europea del carbó i l’acer.

Totes les funcions són gratuïtes i la recollida d’entrades es gestionarà directament als teatres i entitats que acullen l’obra. A Solsona, la presentació anirà a càrrec de Jordi Guixé, director de l’EUROM. A Valls, el debat comptarà amb la participació del president de l’Institut d’Estudis Vallencs, l’historiador Francesc Murillo, i de la cap de premsa de la representació de la Comissió Europea a Barcelona, Laura Rahola. A Vilanova l’obra serà introduïda pel cap de l’oficina del Parlament Europeu a Barcelona, Sergi Barrera.

Òscar Intente ha trobat en Steiner la reflexió que li permet connectar amb la crisi que ens assetja i posar l’accent sobre l’autèntica amenaça que plana sobre Europa: la pèrdua de la identitat cultural

Juan Carlos Olivares. Time Out Barcelona

Calendari de les actuacions