L’EUROM col·labora en un acte commemoratiu de l’exili republicà amb instituts de l’Alt Empordà

L’acció, que tindrà lloc l’11 de febrer, està organitzada pel grup de treball de professorat “Exili, Deportació i Holocaust”, que reflexiona sobre com tractar aquests temes a l’aula.

Més de 600 estudiants de 4t d’ESO d’instituts de l’Alt Empordà formaran, l’11 de febrer, una cadena humana per marcar el perímetre de l’antic camp d’internament d’Argeles-sur-Mer, que va ser el primer camp per a civils establert a França amb l’objectiu de contenir el massiu exili republicà conegut com La Retirada.

L’acció està organitzada pel grup de treball “Exili, Deportació i Holocaust”, format per professorat d’instituts alt-empordanesos que reflexiona sobre com tractar aquests temes a l’aula. El grup compta amb el suport del Servei Educatiu de l’Alt Empordà (SEAE) i el Departament d’Ensenyament, i amb la col·laboració del Centre d’Interpretació i Documentació sobre l’Exili i La Retirada, el Museu Memorial de l’Exili (MUME), el Memorial del Camp de Rivesaltes, FFREEE (Fills i Filles de Republicans Espanyols i Infants de l’Èxode) i l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona.

La cadena humana formarà part d’un conjunt d’activitats commemoratives del 80è aniversari de l’exili republicà, de caire pedagògic i cívic, en què participaran antics internats al Camp d’Argelers i que tindran lloc en espais vinculats a l’exili de La Jonquera, Portbou, Agullana, Elna, Rivesaltes i Cotlliure.