Estudiants de Medicina i Infermeria fan voluntariat contra el COVID-19

El degà del Campus Clínic, Antoni Trilla, explica la iniciativa solidària de l’alumnat en un article a La Vanguardia.

En el context de l’epidèmia del COVID-19, molts centres sanitaris han anul·lat les pràctiques clíniques de l’alumnat de Medicina i Infermeria. Davant d’aquesta situació, el cap de Medicina Preventiva i Epidemiologia de l’Hospital Clínic de Barcelona i degà del Campus Clínic, Antoni Trilla, explica en un article a La Vanguardia la iniciativa solidària que han emprès els i les estudiants:

«En iniciar-se la fase d’ascens de l’epidèmia, molts centres sanitaris van decidir suspendre les pràctiques clíniques [de l’alumnat dels graus de Medicina i Infermeria]. (…) Els alumnes van sol·licitar llavors poder participar en tasques de suport. Es van organitzar i es van coordinar ràpidament a través del Cemcat. Treballant conjuntament es van identificar possibles accions: atendre consultes telefòniques, seguiment de contactes, ajuda a tasques bàsiques als CAP, prestar serveis bàsics a professionals sanitaris jubilats amb problemes de dependència, fer de cangur a fills de professionals sanitaris mentre no hi hagi classe, etcètera. Saben quin ha estat el resultat? En només 48 hores hi ha més de 2.500 alumnes universitaris voluntaris registrats per dur a terme aquestes tasques. Ja estan treballant en algunes d’elles. No ens podem sentir més orgullosos de tots i cadascun d’ells. Gràcies, de veritat. Hi ha pedrera».