“El parlar del victimari” centra el 22F un seminari internacional de memòria

L’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) organitza aquesta jornada, de 9:30 a 14 hores a la Sala Auditori d’El Born, conjuntament amb l’Institut dels Passats Presents | Comissionat de memòries de l’Ajuntament de Barcelona, la Fundació Cipriano García (CCOO) i el Consortium for Advanced Studies Abroad.

Fotografia: Jornal Última Hora/ Arquivo Público do Estado de São Paulo. “JUSITÇA MILITAR = BRASIL (JULGAMENTO) (1a AUDITORIA DO EXÉRCITO, (JULGAMENTO DOS TERRORISTAS CELSO LUNGAROTTI, CARLOS FRANKLIN PAIXÃO DE ARAÚJO E DILMA ROUSSEFF LINHARES, NA 1A AUDITORIA DO EXÉRCITO) NOV.70 Na foto a estudante terrorista Dilma Rousseff, quando era sumariada. UH – 18.11-70 – 1a. pag.”

La memòria i la narrativa dels perpetradors de la violència de l’Estat ha estat un objecte d’estudi tractat per la historiografia des de fa dècades. Tanmateix, aquesta és una línia d’investigació que en el cas de l’Espanya franquista ha estat poc o gens explorada, amb l’excepció de treballs sobre la repressió desfermada durant els anys de guerra o bé als anys 40, tot just finalitzada la Guerra Civil.

Per això, s’organitza el seminari internacional “Narratives de la memòria sobre la violència de l’Estat: El parlar del victimari“, que proposa debatre sobre enfocaments i perspectives multidisciplinars respecte al fenomen de la construcció de la memòria i del parlar dels victimaris, per tal d’aprofundir en les seves lògiques i narratives, així com en les morals que les sustenten.

El seminari, d’entrada lliure, tindrà lloc el 22 de febrer de 9:30 a 14 hores a la Sala Auditori d’El Born Centre de Cultura i Memòria de Barcelona (c/ Comercial, 5). L’organitzen conjuntament l’Institut dels Passats Presents | Comissionat de Programes de Memòria de l’Ajuntament de Barcelona, la Fundació Cipriano García de CCOO, el Consortium for Advanced Studies Abroad i l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona.

Formulari d’inscripció <<