La Universitat de Barcelona, seu del Festival de Cinema i Drets Humans

La Fundació Solidaritat UB i l’organització del festival han programat projeccions i tallers de cinema i drets humans a diverses facultats de la Universitat de Barcelona, en el marc de la Tardor Solidària.

Del 21 de novembre a l’1 de desembre té lloc a Barcelona el XIII Festival de Cinema i Drets Humans de la ciutat, que presentarà una selecció de 113 títols vinculats als drets humans, amb temàtiques que van des de la justícia social i la convivència de pau fins a la diversitat social i cultural.

La seu de tarda del festival són els Cinemes Texas; i enguany, per primera vegada, el certamen arriba també a la Universitat de Barcelona, on la Fundació Solidaritat UB i l’organització del festival han programat projeccions i tallers amb els directors i directores d’algunes de les pel·lícules (nacionals i internacionals) a diverses facultats de la universitat. Els tallers es plantegen com una xerrada-col·loqui centrada en drets humans i cinema, en què els realitzadors i realitzadores abordaran la seva visió a l’hora de tirar endavant un projecte audiovisual amb temàtica social.

el-espejo-de-la-memoriaEl programa inclou les sessions següents; totes elles, gratuïtes i d’accés lliure:

• CAMPUS DE MUNDET
    DIMECRES 23 DE NOVEMBRE
    17:30 hores, Aula 202 (Edifici Aulari)

Projecció i xerrada-col·loqui amb Pablo Alonso, director del documental “El espejo de la memoria”, que narra la querella argentina contra el franquisme a través del cas d’Inés García Holgado, durant l’homenatge al seu besoncle, represaliat a Astorga.

• FACULTAT DE BIBLIOTECONOMIA I DOCUMENTACIÓ
    earth-sutraDIJOUS 24 DE NOVEMBRE
    11:30 hores, Sala d’Actes

Projecció i xerrada-col·loqui amb Jordi Carot i José Sáenz de Heredia, codirectors del documental “Earth Sutra”, que parla de l’exili del Tibet i com la seva mil·lenària cultura pot influir positivament en el planeta davant els reptes i les crisis del segle XXI.

Presentació a càrrec de Xavier López, director de la Fundació Solidaritat UB; Paula Ortiz, directora de cinema i professora del grau de Comunicació Audiovisual, i Toni Navarro, director del Festival de Cinema i Drets Humans de Barcelona.

• FACULTAT DE MEDICINA I CIÈNCIES DE LA SALUT – CAMPUS CLÍNIC
    DILLUNS 28 DE NOVEMBRE
    12 hores, Aula 10

kafanaTaller de cinema i drets humans al voltant de la sessió “Refugiats” del Festival, que aborda la realitat de les persones refugiades a través de les històries de tres refugiats sirians residents a Barcelona (“Invisibles”) i dels refugiats sahrauís exiliats al desert algerià (“Kafana (Ja n’hi ha prou)”). Hi participaran membres de l’equip d’”Invisibles” i de l’entitat medicusmundi Catalunya, coproductora del documental “Kafana”.

Sessió organitzada amb la col·laboració del programa S.O.S. Refugiats, de l’Hospital Clínic i l’Hospital Sant Joan de Déu.

• FACULTAT DE GEOGRAFIA I HISTÒRIA
    DIMARTS 29 DE NOVEMBRE
    12:30 hores, Sala Gran (4a planta)

aquamazonidaProjecció de la sessió “Pobles originaris 3”, que fa sentir les veus de l’Amazònia.

• Mother’s Cry, Lisa Russell (2015 – 2’ – EUA)
    • Amazon voices, L.Chraibi, L.Alemany, M.David (2015 – 52’ – França)
    • Aquamazonida, João Leite (2016 – 41’ – Bèlgica)
  • FACULTAT D’ECONOMIA I EMPRESA
    DIMECRES 30 DE NOVEMBRE
    sands-of-silencein-our-sons-nameSala de Graus
    • 9-10 hores: Taller amb Gayla Jamison (“In Our Son’s Name”) i Chelo Álvarez-Stehle (“Sands of Silence”).
    • 11:30 hores: Projecció-col·loqui d’ambdues pel·lícules amb les directores dels films.

Sessió organitzada amb la col·laboració de la Fundació Món-3 i el Màster en Sociologia: Transformacions Socials i Innovació.

El Festival de Cinema i Drets Humans de Barcelona, organitzat per Derechos en Acción, és el festival independent més antic de l’Estat i un festival àmpliament consolidat a nivell internacional, amb seus satèl·lit simultànies a París i Nova York, on les projeccions es realitzaran del 30 de novembre al 3 de desembre.

El certamen té com a objectiu difondre un cinema que faci reflexionar, desperti consciències, denunciï injustícies i reflecteixi la diversitat social i cultural, a la recerca d’una humanitat sostenible, basada en la cultura de pau, la resolució no violenta dels conflictes i el pensament crític. Dos anys consecutius ha estat reconegut per la Coalició Internacional de Ciutats Inclusives i Sostenibles (ICCAR) de la UNESCO com un referent de bones pràctiques en drets humans, per la seva lluita contra les diverses formes de discriminació i racisme.