El Dia de les Persones Migrants, Dret UB projectarà el documental “Colis suspect” sobre l’Europa fortalesa

La projecció, d’accés lliure i gratuït, serà el 18 de desembre de 2018 a les 17 hores a l’Aula 5 de l’Edifici Principal de Dret UB. Després del documental, tindrà lloc una taula rodona.

La Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona acollirà, el 18 de desembre, Dia Internacional de les Persones Migrants, la projecció del documental “Colis suspect” (Paquet sospitós) i una taula rodona per analitzar què hi ha darrere de l’Europa fortalesa. L’acte començarà a les 17 hores a l’Aula 5 de l’Edifici Principal.

La taula rodona comptarà amb la participació de Sofia Català, codirectora del documental amb Rosa Pérez; David Bondia, professor de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals a la UB i president de l’IDHC, i Xavier López, director de la Fundació Solidaritat UB.

El documental “Colis suspect”, produït per Lacolumna.cat i Arsomnia Productions, vol respondre a la pregunta ‘Per què la Unió Europea rebutja els refugiats’. Per fer-ho, posa el focus en les fronteres de la UE, on convergeixen les polítiques d’immigració i seguretat.

El documental compta amb l’anàlisi de dotze experts en dret, migracions, seguretat, indústria armamentística i relacions internacionals, i les seves reflexions s’articulen amb la història del Mohammed, poeta sudanès exiliat a París que és activista pels drets de les persones sense papers.

Les diferents fonts consultades al film exploren com es redefineix la idea de seguretat en l’actual context de crisi econòmica i alerta terrorista. Per què es fortifica Europa? A qui beneficia i a qui perjudica? De tot plegat es debatrà en la taula rodona programada després de la projecció del documental.