“EL DESTÍ D’EUROPA” SEGONS PETRE ROMAN, EXPRIMER MINISTRE DE ROMANIA

Conferència organitzada el 28 de juny de 2016 a les 18 h. a l’Aula Magna de la Universitat de Barcelona.

L’exprimer ministre de Romania Petre Roman compartirà la seva visió sobre el destí d’Europa, el 28 de juny a les 18 h. a l’Aula Magna de la Universitat de Barcelona, durant una conferència organitzada per la Fundació Solidaritat UB i l’Obra Social “la Caixa” en col·laboració amb el Consolat de Romania i l’Observatori Europeu de Memòries.

Petre Roman (1989-1991) es va donar a conèixer a partir de la seva actuació durant la Revolució Romanesa de 1989. Després de la caiguda del règim comunista, es va convertir en primer ministre provisional, i va ser confirmat en el càrrec el juny de 1990, tres mesos després de les primeres eleccions lliures del país en 53 anys. Actualment, Roman és membre del Partit Liberal Nacional i del Club de Madrid.

Nascut a Bucarest, el seu pare, Valter Roman, va ser un veterà de la Guerra Civil Espanyola i membre prominent del Partit Comunista Romanès. La seva mare, Hortensia Vallejo, va ser una exiliada política que es convertí en directora de la secció espanyola de Ràdio Romania Internacional.

[Imatge: Petre Roman parlant a la multitud a Bucarest durant la Revolució Romanesa de 1989. Museu Nacional d’Història de Romania.]