El curs “Economia global” ofereix elements de judici sobre les economies del segle XXI

Es tracta d’una formació oberta a tots els públics, que tindrà lloc els dimarts i dijous del 9 al 23 de novembre de 2017 a l’Aula de Drets Humans de L’Hospitalet. Inscripcions: 934024325 / mon-3@pangea.org.

«Vivim immersos en un món econòmic, però no sembla un món amb visions unívoques sobre el que és l’economia. L’ortodòxia, entesa com a quelcom inamovible, ha deixat pas a lectures diverses que cerquen alternatives a un sistema que no sembla garantir la justícia social, la igualtat, la sostenibilitat mediambiental… Economies alternatives (en plural) s’obren pas lentament a la recerca de solucions dignes per a les persones».

Davant d’aquesta realitat, els dimarts i dijous del 9 al 23 de novembre de 2017, el curs Economia global. Reptes i certeses proposa «parlar d’economia, explicar, conèixer i donar raons per a les economies del segle XXI, sempre des de diferents punts de vista crítics amb l’ordre econòmic actual».

La sessió inaugural del curs, d’entrada lliure, serà el 6 de novembre a les 19 hores a L’Harmonia (pl. Josep Bordonau i Balaguer 6, L’Hospitalet de Llobregat), a càrrec d’Anton Costas, catedràtic d’Economia de la UB, qui presentarà el llibre El final del desconcierto.

“Grans reptes de l’economia global” és el títol de la primera sessió del curs, en què Miren Etxezarreta (UAB i Seminari Taifa) analitzarà l’actual situació econòmica i indagarà en les decisions que pot adoptar una ciutadania responsable que desitgi una societat més justa. La segona sessió, impartida per Albert Recio (UAB), abordarà el paper del sector públic en el funcionament de l’economia a través dels impostos, la distribució de la renda i l’Estat del Benestar.

En la tercera sessió, Xavier Martí (UB i Fundació Blanquerna) parlarà de l’impacte de la globalització i les desregulacions nascudes del Consens de Washington. La necessitat de l’economia social serà el tema de la quarta sessió, a càrrec d’Andreu Missé (Alternativas Económicas), qui tractarà les experiències més positives d’aquest model i les seves contradiccions, així com el paper de l’economia del bé comú i l’economia col·laborativa. Per acabar, en l’última sessió del curs, Josep Lladós (UOC) abordarà les causes principals de l’estat de l’economia espanyola, identificarà les polítiques que poden revertir la situació i parlarà del paper que hi tindran l’escenari internacional, l’Eurozona o la intel·ligència artificial.

La formació, que tindrà lloc els dimarts i dijous de 18 a 21 hores a l’Aula de Drets Humans de L’Hospitalet (c/ Josep Mª de Sagarra núm. 29 – 08901 L’Hospitalet), està organitzada per l’Espai de Progrés Tres Quarts per Cinc Quarts (Club UNESCO de L’Hospitalet), Alternativas Económicas i la Fundació Solidaritat UB. Compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de L’Hospitalet, L’Hospitalet pels Drets Humans, la Universitat de Barcelona i la Fundació Món-3. El preu són 30€ (15€ per a persones aturades i sòcies de les entitats organitzadores).

Informació i inscripcions:

Fundació Món-3 (Facultat d’Economia i Empresa)
mon-3@pangea.org