Una taula rodona presentarà diferents projectes relacionats amb les memòries colonials africanes

El debat tindrà lloc el 21 de novembre a les 18 h a la Facultat de Geografia i Història UB. L’entrada és gratuïta, però es recomana inscripció prèvia.

Formulari d'inscripció

En el marc del projecte Art centrat en els drets de les dones: Nigèria, l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) i el Comitè Internacional dels Museus Memorials (ICMEMO) organitzen la taula rodona «Dones, art i memòria colonial a l’Àfrica», que tindrà lloc el dijous 21 de novembre, de 18 a 20 hores, a la Sala de Juntes de la Facultat de Geografia i Història UB.

Al debat hi participaran, com a ponents, Gustau Nerín, historiador i professor associat a la Facultat de Geografia i Història UB; Ophelia León, presidenta de l’ICMEMO; Marcia X, artista multidisciplinar; i Tania Adam, periodista i gestora cultural. La moderadora serà Celeste Muñoz, historiadora i professora associada a la Facultat de Geografia i Història UB.

La recuperació i revisió crítica de la memòria colonial africana és un camp en què l’activisme, la recerca i les polítiques públiques es troben per formular, des de la interdisciplinarietat, propostes d’actuació.

L’objectiu d’aquesta taula rodona és explorar i presentar diferents projectes independents relacionats amb les memòries colonials africanes per tal de generar un diàleg entre l’art, la comunicació audiovisual, la recerca acadèmica i la intersecció de gènere.