18/07 10 H. AULA CAPELLA – CONFERÈNCIA I DEBAT SOBRE LA VICTÒRIA CONTRA EL FEIXISME A LA BARCELONA DE 1936

L’Observatori Europeu de Memòries i el Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya organitzen l’acte dins de la programació de la Generalitat “1936-1939. Memòria de la Guerra Civil”.

Coincidint amb el 80è aniversari de l’inici de la Guerra Civil espanyola, l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona i el Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (Diplocat) organitzen la conferència i el debat “La victòria contra el feixisme. Barcelona 1936. 80 anys de l’inici de la Guerra Civil espanyola”, el 18 de juliol a les 10 h. a l’Aula Capella de l’edifici històric de la Universitat de Barcelona.

L’acte, que s’emmarca en la programació “1936-1939. Memòria de la Guerra Civil”, promoguda pel Departament d’Afers i relacions Institucionals i Exteriors i Transparència de la Generalitat de Catalunya, destacarà el paper de la resistència de Barcelona i Catalunya en contra del cop feixista, que va suposar una victòria temporal dels valors democràtics i republicans.

El programa és el següent:

– Benvinguda a càrrec de:

Albert Royo, secretari general del Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya

Dídac Ramírez, rector de la Universitat de Barcelona

Raül Romeva, conseller d’Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència del Govern de la Generalitat

– Conferència de Georges Mink, professor del Col·legi d’Europa a Natolin (Polònia) i director de recerca del Centre Nacional d’Investigacions Científiques de París (CNRS).

– Taula rodona amb:

José Luis Martín Ramos, professor d’Història Contemporània (Universitat Autònoma de Barcelona)

Mary Nash, professora d’Història Contemporània (Universitat de Barcelona)

Robert S. Coale, professor d’Estudis Hispànics (Universitat de Rouen)

Moderador: Ignasi Aragay (diari ARA).

– Clausura de Jordi Guixé i Coromines, director de l’Observatori Europeu de Memòries de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona.

Inscripcions aquí: http://bit.ly/29vg6xg