La Universitat de Barcelona assisteix a la inauguració de les primeres R-SOS units del projecte RESCUE, al Kurdistan iraquià

Aquestes oficines proporcionen serveis d’atenció, informació, assessorament, orientació… a estudiants refugiats que volen incorporar-se o reprendre els seus estudis a la universitat.

Una delegació de la Universitat de Barcelona ha assistit, aquesta setmana, a la inauguració de les dues primeres oficines de suport a estudiants refugiats que s’han creat en el marc del projecte europeu RESCUE: les R-SOS units de la Universitat de Duhok (UoD) i la Universitat Politècnica de Duhok, situades al Kurdistan iraquià.

El projecte RESCUE, de què la UB és sòcia, pretén millorar l’accés de les persones desplaçades i refugiades a les universitats de l’Orient Mitjà i el Nord d’Àfrica mitjançant la creació i gestió de les Refugee Student Operational Support Units (R-SOS units).

Les R-SOS units són oficines de suport ad hoc que proporcionen serveis d’atenció, informació, assessorament, orientació… a estudiants refugiats, desplaçats interns i també locals que volen incorporar-se o reprendre els seus estudis a les universitats sòcies del projecte, tant al Kurdistan iraquià com també a Jordània i el Líban.

En el marc de la seva visita a l’Iraq, la delegació de la Universitat de Barcelona també ha assistit a la 1a Conferència de Divulgació del projecte RESCUE, en què han participat diverses organitzacions internacionals.

Igualment, el viatge ha inclòs una visita al camp de refugiats sirians de Domiz 1, on la delegació de la UB i altres membres del projecte RESCUE s’han reunit amb estudiants universitaris potencials per informar-los de l’existència de les R-SOS units i recollir els principals dubtes i reptes que afronten aquestes persones que viuen al camp de refugiats.

Àlbum fotogràfic de la visita

RESCUE Study Visit, Iraq (15-17/01/2019)