El director del Mémorial de la Shoah parlarà a la UB sobre noves estratègies per afrontar l’antisemitisme

La ponència de Fredj marcarà l’inici d’un conveni de col·laboració entre el Mémorial de la Shoah i l’EUROM de la Fundació Solidaritat UB.

El director del Mémorial de la Shoah de París, Jacques Fredj, oferirà, el 29 d’octubre de 2019 a la Universitat de Barcelona, la conferència «Antisemitisme, nova resposta a un repte sense fi», en el marc de la signatura d’un conveni de col·laboració entre el Mémorial de la Shoah i l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat UB.

L’acte és obert al públic i se celebrarà a les 18,30 hores a la Sala Ramón y Cajal de l’edifici històric de la UB (Gran Via de les Corts Catalanes, 585). L’accés és lliure, però les places són limitades i es requereix inscripció prèvia a través d’aquest enllaç.

L’historiador Jacques Fredj va assumir la direcció del Centre de Documentació Jueva Contemporània (CDJC) l’any 1992. Creat el 1943, l’arxiu recopilava evidències de la persecució anti-jueva i incloïa el Memorial al Màrtir Jueu Desconegut (1956). L’any 1996, Fredj va ser nomenat director d’aquest memorial, i va posar en marxa un projecte per a la remodelació i ampliació d’ambdues institucions. Aquest projecte conduiria a la inauguració, l’any 2005, de l’actual Mémorial de la Shoah de París i a la creació, l’any 2012, del Mémorial de la Shoah de Drancy.

Jacques Fredj és autor de Les Juifs de France dans la Shoah (Els jueus de França durant l’Holocaust), coeditat per Gallimard i el Mémorial de la Shoah, i Drancy, un camp d’internement aux portes de Paris (Drancy, un camp d’internament a les portes de París), publicat per edicions Privat.

Aquesta notícia té relació amb els següents ODS de l’Agenda 2030:

One Comment

1. Pingback: La tardor de la Universitat de Barcelona és sinònim de solidaritat – Fundació Solidaritat Universitat de Barcelona