UNRWA Catalunya oferirà a Educació UB un taller sobre la situació de la població refugiada palestina

L’activitat tindrà lloc el 18 d’octubre, de 8:30 a 10:30 hores, a la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona, dins d’una assignatura de la professora Sara Carmona i en el marc de la Tardor Solidària 2018.

La delegació a Catalunya d’UNRWA (l’agència de l’ONU que treballa per a les persones refugiades palestines) oferirà, el 18 d’octubre de 8:30 a 10:30 hores a la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona, un taller per augmentar les capacitats d’anàlisi de l’alumnat sobre la situació de la població refugiada palestina des d’un enfocament de gènere i basat en els drets humans.

El taller, que tindrà lloc dins d’una assignatura de la professora Sara Carmona, és una de les activitats del projecte d’educació per a la justícia global d’UNRWA “Seguim sent refugiats i refugiades de Palestina”, finançat per l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.

Una altra de les activitats del projecte és l’exposició fotogràfica “Dones refugiades de Palestina: 7 dècades de resiliència i dignitat”, que fa un recorregut històric pels 70 anys de refugi de la població de Palestina, des de l’inici de la Nakba (guerra araboisraeliana de 1948) fins avui, amb especial atenció a la situació de les dones. La mostra, que es va inaugurar a Barcelona el mes de juny, tornarà a la ciutat la segona quinzena d’octubre, quan s’exhibirà al districte de Sant Andreu.

A partir de les fotografies i els continguts de l’exposició, així com d’altres materials audiovisuals, durant el taller es treballarà amb l’alumnat assistent la promoció i la defensa dels drets humans i la igualtat de gènere, prenent com a estudi de cas la situació de la població refugiada de Palestina; en particular, de les dones i les nenes.

La metodologia del taller, dinàmica i participativa, tindrà com a fil conductor les veus i narratives de les dones palestines. Els coneixements compartits podran ser complementats i ampliats amb la consulta i revisió de materials i eines que es facilitaran durant la realització del taller, com ara la “Guía didáctica: Igualdad de Género desde la diversidad de las mujeres palestinas” (Comitè espanyol de la UNRWA, 2017) i la publicació “Genealogía feminista palestina; Historias de mujeres desde la diversidad” (UNRWA Euskadi, 2016).