La UB participa al seminari “Fronteres, educació i refugi” en el marc de la II Trobada Universitats i Refugi

El seminari buscarà compartir les accions de les universitats en matèria d’acollida, incorporació i integració de persones refugiades.

El director de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona, Xavier López, participarà el 27 de juny a les 12:30 hores a la taula rodona “El paper de les universitats en la integració de les persones refugiades: experiències i reptes”, que se celebrarà en el marc del seminari “Fronteres, educació i refugi”, organitzat del 26 al 28 de juny a la Facultat de Lletres del Campus La Merced de la Universitat de Múrcia.

En aquesta taula, Xavier López presentarà l’experiència del Programa de suport de la Universitat de Barcelona a persones refugiades i provinents de zones en conflicte, que coordina la Fundació Solidaritat UB.

El seminari pretén generar un espai de trobada, debat i treball sobre les accions i activitats desenvolupades per les universitats, així com per altres institucions d’educació superior, en l’acollida, incorporació i integració de persones refugiades. Igualment, la jornada busca abordar l’impacte d’aquestes accions i activitats en les trajectòries educatives de les persones refugiades (de les quals se’n podran escoltar testimonis) i reflexionar sobre la vinculació de les universitats amb les organitzacions de la societat civil que participen en els processos d’acollida.

A més de taules rodones i tallers, el seminari acull l’exposició fotogràfica Asil i refugi a Europa, la presentació del llibre Asilo y refugio en tiempos de guerra contra la inmigración i l’exhibició de pòsters que resumiran la tasca de les universitats en l’àmbit del refugi. La conferència inaugural serà a càrrec de José Palazón, fotògraf i activista, membre de l’associació Pro Drets de la Infància.

L’organització del seminari correspon al subgrup de treball de la CRUE (Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles) dedicat a «Accions CUD (Cooperació Universitària al Desenvolupament) amb població refugiada i/o sol·licitants d’asil» conjuntament amb el projecte Erasmus+ Refugium de la Universitat de Múrcia. El seminari se celebra en el marc de la II Trobada Universitats i Refugi i de l’esdeveniment final de Refugium.