Un nou curs proposa entendre la construcció del gènere per abordar el binomi dones i desigualtats

Es tracta d’una formació oberta a tots els públics, que tindrà lloc els dimarts i dijous del 14 al 28 de març a l’Aula de Drets Humans de L’Hospitalet.

Les nostres societats continuen assentades en el sistema sexe-gènere, basat en la idea que hi ha dos sexes biològics (femella i mascle) als quals s’associa el gènere com a construcció social. La socialització del gènere marca la diferència de com ser, com sentir i com actuar d’homes i dones des del naixement, establint allò que associem a la masculinitat i a la feminitat“.

Davant d’aquesta realitat, els dimarts i dijous del 14 al 28 de març, el curs Entenent el gènere: dones i desigualtats proposa “construir un tarannà inquiet i inconformista que qüestioni les discriminacions que pateixen les dones, amb una reflexió d’ampli abast tant per comprendre el que està passant com per tenir clares les eines per a redreçar la situació”.

“Femenisme/s” és el títol de la primera sessió del curs, a càrrec de Joana Garcia Grenzner, que donarà a conèixer les reivindicacions i propostes dels feminismes i el fil històric del moviment a Catalunya. La segona sessió, impartida per Salwa El Gharbi, abordarà els papers de les dones en les diferents cultures.

En la tercera sessió, Amanda Alexanian i Vanessa Puig-Barrachina parlaran de les principals desigualtats que estructuren el mercat laboral en el nostre context, i com aquestes desigualtats s’incorporen al cos de les dones traduint-se en una pèrdua de salut. Els micromasclismes seran els protagonistes de la quarta sessió, a càrrec de Soledad Calle i Gemma Gimeno, amb el cas pràctic dels tallers realitzats a centres educatius de L’Hospitalet, on la perspectiva de gènere és clau per intentar provocar una reacció en els i les joves. Per acabar, en l’última sessió del curs, Maribel Cárdenas farà un recorregut per l’agenda i evolució de les polítiques d’igualtat.

La formació, que tindrà lloc els dimarts i dijous de 18 a 21 hores a l’Aula de Drets Humans de L’Hospitalet (c/ Josep Mª de Sagarra núm. 29 – 08901 L’Hospitalet), està organitzada per l’Espai de Progrés Tres Quarts per Cinc Quarts (Club UNESCO de L’Hospitalet), el Programa Municipal Dona de L’Hospitalet de Llobregat i la Fundació Solidaritat UB. Compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de L’Hospitalet, L’Hospitalet pels Drets Humans i la Universitat de Barcelona. El preu són 30€ (15€ per a persones aturades i sòcies de les entitats organitzadores).

Informa-te’n i inscriu-t’hi a la Fundació Món-3 (Facultat d’Economia i Empresa), a través del telèfon 934024325 o del correu electrònic mon-3@pangea.org.